کد خبر:135300
پ

مظنون انفجارهای جنوب هند خود را تسلیم کرد

انفجار در مراسم دعای مسیحیان در جنوب هند که منجر به یک کشته و ۴۵ مجروح شد، نیروهای امنیتی دهلی‌نو و بمبئی را به حال آماده‌باش درآورد.

اعلام آماده‌باش در بمبئی و دهلی/ مظنون انفجارهای جنوب هند خود را تسلیم کرد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران از تلویزیون دهلی نو، در جریان انفجارهای امروز که در یک مرکز همایش در کالاماسری کرالا رخ داد، یک زن کشته و ۴۵ نفر مجروح شدند. حال پنج تن از مجروحین این انفجارها، وخیم گزارش شده است.

به گزارش شاهدان عینی، سه انفجار در عرض چند دقیقه پس از شروع مراسم مذهبی مسیحیان، روی داد.

این حادثه در جریان مراسم «شاهدان یهوه» در مرکز کالاماسری، حدود ۱۰ کیلومتری شهر کوچی رخ داد. ساعاتی پس از این انفجارها، یک مرد ۴۸ ساله مسوولیت این اقدام را بر عهده گرفت و تسلیم شد. مظنون که دومینیک مارتین نام دارد، ادعا کرده است که به همان فرقه مسیحی تعلق دارد که جلسه دعا را سازماندهی کرده بود.

این نشست امروز با حضور نزدیک به ۲هزار نفر برگزار شد. افرادی که در مرکز همایش حضور داشتند به رسانه ها گفتند که اولین انفجار وسط دعا رخ داد.

مقامات پلیس کرالا اعلام کرده اند مواد منفجره داخل یک ظرف غذا قرار داده شده بود.

پلیس گفته است که ۴۵ مجروح در بیمارستان های مختلف این ایالت تحت مداوا هستند که ۱۸ تن در آی سی یو بستری شده اند و حال پنج مجروح این انفجار وخیم است.

پینارای ویجایان، وزیر ایالتی کرالا، این انفجارها را تأسف بار خواند و گفت: وضعیت به طور جدی مورد بررسی قرار می گیرد. همه مقامات ارشد پلیس این ایالت در محل انفجار هستند.

این انفجارها اکنون توسط آژانس تحقیقات ملی هند که در عملیات ضد تروریسم تخصص دارد، بررسی خواهد شد.

در پی این انفجارهای سریالی، تدابیر امنیتی در دهلی نو و بمبئی تشدید شده است.

پلیس دهلی اعلام کرد با توجه به این انفجارها تدابیر امنیتی در مناطق شلوغ شهر افزایش یافته است. پلیس بمبئی هم با توجه به فصل جشن ها و مسابقات جهانی کریکت، هشدار قرمز اعلام کرده و سطح امنیت را افزایش داده است.

پلیس دهلی در بیانیه ای گفت: گروه ویژه پلیس دهلی به طور مرتب با آژانس های اطلاعاتی در تماس است و هرگونه اطلاعاتی را جدی می گیرد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری