کد خبر:91709
پ

مظفر: در خصوص کندن حیات عمارت عین الدوله برای احداث کافی شاپ تذکر داد

یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ریاست پرویز سروری آغاز شد و میثم مظفر عضو شورای شهر تهران در خصوص کندن حیات عمارت عین الدوله برای احداث کافی شاپ تذکر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در خصوص بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان گفت: این اتفاق نشان دهنده دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران است که کشورهایی که به تجزیه و فروپاشی ایران فکر می کردند  امروز مجبور شدند راه تعامل را به جای تقابل با جمهوری اسلامی انتخاب کنند.

به گفته سروری، امروز هر سفارتخانه‌ای در تهران ایجاد می شود موشک قدرتمندی است و تمام این موارد نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی دارای دیپلماسی بازدارندگی است و کسانی که با تقویت اغتشاشات به دنبال بی ثباتی در کشور بودند امروز در اوج بی ثباتی در رژیم اشغالگر اسرائیل زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: آنها آتشی برای سوزندان ما ساخته بودند که امروز خودشان را می سوزاند امروز مقاومت برگ برنده منطقه است و همه باید در این مسیر حرکت کنند.

احداث کافی شاپ در عمارت عین الدوله

میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر تهران در  خصوص آخرین وضعیت عمارت عین الدوله واقع در محله هروی گفت: در وضعیت فعلی از ظرفیت این بنا استفاده بهینه نمی شود و این عمارت تاریخی با حداقل کارایی مورد بهره برداری است. 

وی به بازدیدی که از این عمارت تاریخی داشت اشاره کرد و گفت:  این عمارت خالی از مراجعه کننده  بود و هیچ تابلوی اطلاع رسانی نداشت. اداره حجم سازمان زیباسازی با ۷ پرسنل در برخی اتاق ها مستقر هستند؛ این عمارت می تواند تبدیل به مرکز آموزشی و توانمند سازی در حوزه مجسمه شود و هنرجویان و هنرمندان در زمینه تولید مجسمه مفهومی و حجمی در این مکان آموزش ببینند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: مشکل دیگر این است که سازمان زیباسازی بخشی از محوطه و حیات این ملک تاریخی را به یک سرمایه گذار داده و آنها در حال کندن زمین و احداث سازه فلزی برای ساخت کافی شاپ هستند و این مغایر با اصول مراکز نگهداشت بناهای تاریخی است.

به گفته مظفر، بهای اندکی هم از پیمانکار برای کافی شاپ گرفته اند و همین موضوع محل سوال است با چه منطقی در آمدی این مجموعه در اختیار پیمانکار است و سازه ای مغایر فضای تاریخی در حال احداث است. انتظار است شهرداری در انعقاد قرارداد و تناسب با کاربری تجدید نظر کند و برای بهره وری این ساختمان اقداماتی کند.

بر اساس این گزارش، موضوعات مورد بررسی در این جلسه ارائه گـزارش تـوسط ناصـر امـانی عضـو شـورای اسـلامی شـهر تـهران در خصـوص  محـله شوش  واقع در منطقه۱۵ شهرداری تهران ،بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو )، برای  سال های  مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹»،  بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، برای سال های  مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹» است.

همچنین  بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، برای سال های  مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ »، بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، برای سال های  مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ » بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، برای  سال های  مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ » در دستور کار است

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری