کد خبر:141647
پ

مصوبه مجلس برای به کارگیری جوانان در مشاغل

با تصویب مجلس شورای اسلامی معافیت بیست درصد (%۲۰) سهم کارفرمایی موضوع قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند سالانه نیم واحد درصد (۰٫۵%) کاهش می یابد.

مصوبه مجلس برای به کارگیری جوانان در مشاغل

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه، ۲۸ آبان) مجلس شورای اسلامی، بند (ط) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس معافیت بیست درصد (%۲۰) سهم کارفرمایی موضوع قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند سالانه نیم واحد درصد (۰٫۵%) کاهش می یابد.

 براساس بند (ص) ارجاعی ماده ۲۹ لایحه مذکور؛ معافیت بیست درصد (%۲۰) سهم کارفرمایی موضوع قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند مصوب ۱۶/۱۲/۱۳۶۱  با اصلاحات بعدی، سالانه نیم واحد درصد (۰٫۵%) کاهش می یابد. آیین نامه اجرائی این بند در مورد کارگاه های مشمول تا ۶ ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد. مشارکت دولت بابت سهم کارفرمایی در پرداخت حق بیمه مذکور معادل حداقل دستمزد و مازاد بر آن به طور کامل برعهده کارفرما است.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری