کد خبر:142876
پ

مصوبه دولت برای جبران بلایای طبیعی یا خشکسالی‌ها

سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران، مصوبه‌ای برای جبران بلایای طبیعی یا خشکسالی‌ها در برخی استان‌ها داشت که در جهت برنامه‌های حمایتی دولت از مناطق محروم است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از صدا و سیما، علی بهادری جهرمی در حیاط دولت، اظهار داشت: هیئت وزیران، مصوبه‌ای در نشست‌های روز یکشنبه و امروز چهارشنبه، برای جبران بلایای طبیعی یا خشکسالی‌ها در برخی استان‌ها داشت که در جهت برنامه‌های حمایتی دولت از مناطق محروم است.

سخنگوی دولت با توجه به مهم‌ترین مصوبات هیئت وزیران در نشست‌های این هفته، تصریح کرد: با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق، دو مصوبه به تصویب رسید؛ نخست قرار شد برخی نیروگاه‌هایی که دولت به آن‌ها بدهی داشت، برای تسویه بدهی و مالیات‌هایی که باید به دولت پرداخت کنند، تهاتر صورت گیرد و نیاز مالی از این محل، رفع شود.

بهادری جهرمی گفت: علاوه بر این، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت نیرو برای ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی با قید دو فوریت موافقت کرد تا بر این اساس، بخشی از بدهی‌ها به نیروگاه‌های برق و توانیر، با انتشار ۳۰ همت (۳۰ هزار میلیارد تومان) اوراق، برطرف شود.

سخنگوی دولت، ادامه داد: مصوبه دیگر این هفته برای تقویت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌های مختلف بود؛ هیئت وزیران موافقت کرد که معادل ۱۰ همت (۱۰ هزار میلیارد تومان) به منابع صندوق نوآوری و شکوفایی، اضافه شود.

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری