کد خبر:105874
پ

مصرف برق در سه روز نخست هفته جاری به ۷۲ هزارمگاوات رسید

سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه یک قبض از سه قبض صادره در پایان خردادماه، مشمول پاداش صرفه جویی شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدنصاب جدیدی برای مصرف برق در سه روز نخست هفته جاری رخ دهد که نسبت به ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات که تاکنون ثبت شده، رکورد جدیدی را ثبت کند.

مصرف برق به ۷۳ هزار مگاوات می‌رسد/ یک‌سوم قبوض برق مشمول پاداش صرفه‌جویی شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگویی افزود: اواخر هفته گذشته افزایش دما را در مناطقی از کشور داشتیم و در حال حاضر هم این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم حدنصاب جدیدی در سه روز اول هفته جاری نسبت به میزان ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات که تاکنون اتفاق افتاده را شاهد باشیم، ادامه داد: برای امروز پیش‌بینی ما این است که عدد ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات اوج تقاضای مصرفی برق باشد.

سخنگوی صنعت برق گفت: هموطنان تا جایی که مقدور است نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنند.

رجبی مشهدی ادامه داد: مشترکان فقط کافی است مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش دهند تا از پاداش‌های صرفه جویی بهره‌مند شوند.

وی افزود: یک قبض از هر سه قبض صادره در پایان خردادماه، مشمول پاداش خانگی شده که همین امر می‌تواند به افزایش تعداد مشترکانی که مصرف خود را کاهش می‌دهند منجر شده و در نهایت کمک کند تا شبکه برق کشور در روزهای آتی پایدار بماند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: این همراهی جمعی موجب شده تا باوجود ناترازی موجود، انرژی تحویلی به بخش صنعت ۱۵ درصد افزایش یابد.

رجبی مشهدی گفت: مشترکان، کولرهای گازی خود را روی ۲۴ و ۲۵ درجه تنظیم کنند تا بتوانیم بهترین شرایط را در تأمین برق برای همه بخش‌های کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مناطق گرمسیر اگر ۳ یا ۴ کولرگازی روشن است مشترکان می‌توانند یکی را خاموش کنند تا پاداش خوبی دریافت کنند، پاداش‌هایی که به یک میلیون تومان هم می‌رسد.

سخنگوی صنعت برق گفت: ️در مناطق عادی هم قبض‌های رایگان یا بستانکار زیادی داشتیم، مردم با خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی و یا قراردادن کولر آبی بر روی دور کند می‌توانند از این پاداش‌ها بهره‌مند شده و صنعت برق را در تأمین برق پایدار یاری دهند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری