کد خبر:121047
پ

مشکلات اقتصادی موضع اتحادیه اروپا در قبال اوکراین را تغییرمی دهد

ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان گفت که مشکلات اقتصادی موضع اتحادیه اروپا در قبال اوکراین را تغییر خواهد داد.

اوربان: مشکلات اقتصادی موضع اتحادیه اروپا در قبال اوکراین را تغییر می‌دهد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، نخست‌وزیر مجارستان هشدار داد: هرچه اقتصاد کشورهای اروپایی رو به افول بگذارد، مردم بیشتری نسبت به جنگی که به بن بست رسیده است تردید خواهند کرد.

اوربان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «صبح بخیر مجارستان» اظهار کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نهایت اوکراین را به دلیل مشکلات اقتصادی داخلی خودشان مجبور به پذیرش مذاکرات صلح با روسیه خواهند کرد.

اوربان با بیان اینکه درگیری‌هایی که بیش از یک سال و نیم به طول انجامیده، بر اقتصاد اروپا تأثیر منفی می‌گذارد، یادآور شد: با این حال در حال حاضر حامیان جنگ در میان اعضای اتحادیه اروپا در اکثریت قاطع هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر موضوعی وجود داشته باشد که بتواند پایتخت‌های اروپایی را مجبور به تجدید نظر در موضع خود در مورد درگیری در اوکراین کند، آن موضوع شدت گرفتن وخامت اوضاع وضعیت اقتصادی در این قاره است، تاکید کرد: اکثر مردم اروپا در حال حاضر همانند مجارستان با ادامه جنگ در اوکراین مخالف هستند و شکست‌های اقتصادی می‌تواند این مردم را وادار کند تا بر دولت‌های خود در جهت تلاش برای برقراری صلح در اوکراین اعمال فشار کنند.

نخست‌وزیر مجارستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا نیز ممکن است به شدت بر موضع کلی غرب در مورد جنگ در اوکراین تأثیر بگذارد، گفت: به عقیده من رئیس جمهور ایالات متحده این قدرت را دارد که شخصاً به جنگ در اوکراین پایان دهد اما این به معنی آن نیست که اروپا فقط باید منتظر یک پری افسانه‌ای باشد تا با عصای جادویی خود این جنگ را پایان دهد.

اوربان همچنین با انتقاد از رویکردی که اروپا تاکنون در قبال جنگ در اوکراین در پیش گرفته است، یادآور شد: از آغاز این جنگ ۱۸۱ میلیارد از منابع مالی اروپا برای حمایت از کی‌یف هزینه شده است اما ما به صلح نزدیک‌تر نشده‌ایم.

به نوشته راشا تودی، اوربان از مدت‌ها پیش مدعی است که غرب با دنبال کردن سیاست رویارویی نظامی با روسیه در اوکراین مرتکب اشتباه شده است.

وی بارها اعلام کرده است که هیچ راه حل نظامی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین وجود ندارد و آمریکا و متحدانش باید ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کنند و به جای آن به دنبال صلح با روسیه باشند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری