کد خبر:138562
پ

مسکو: در حال برداشتن گام‌هایی برای عادی‌سازی روابط باکو و ایروان هستیم

دبیر شورای امنیت روسیه گفت این کشور به طور مداوم گام‌هایی را برای عادی‌سازی همه‌جانبه روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان برمی‌دارد.

مسکو: در حال برداشتن گام‌هایی برای عادی‌سازی روابط باکو و ایروان هستیم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از فارس، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در نشستی در مسکو با همکاران خود از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع گفت روسیه به طور مداوم گام‌هایی را برای عادی‌سازی همه‌جانبه روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری «ترند»، وی اظهار داشت روسیه به باثبات کردن وضعیت در قفقاز جنوبی، ایجاد شرایطی برای توسعه منطقه و تقویت اعتماد و همکاری متقابل علاقه‌مند است. دبیر شورای امنیت روسیه گفت هدف انعقاد توافق صلح بین دو کشور، تحدید مرزها و گشوده شدن راه‌های ارتباطی و حمل و نقل است. 

وی در ادامه تصریح کرد: در عمل دیده شده این تنها در صورت عدم مداخله نیروهای فرامنطقه‌ای امکان‌پذیر است. اقدامات کشورهای غربی باعث تنزل وضعیت در منطقه می‌شود و به تداوم اختلافات در منطقه کمک می‌کند. 

 پاتروشف پیش‌تر هم با بیان این که توافق صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حال آماده‌سازی است، گفته بود تلاش‌های جاری و مداومی برای عادی‌سازی روابط بین باکو و ایروان در حال انجام است. 

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری