کد خبر:38552
پ

اختصاصی| مسئول در فعل و ترک وظیفه بایستی حضور پروردگار را حس کند!

رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خود در ماه مبارک رمضان و در دیدار مسئولین، به جایگاه پاسخگوی مسئول اشاره کردند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خود در ماه مبارک رمضان و در دیدار مسئولین، به جایگاه پاسخگوی مسئول اشاره کردند و فرمودند: مسئول یعنی کسی که مورد سوال قرار می گیرد. در ادبیات سیاسی، پاسخگو بودن به سوال مردم است و در جمهوری اسلامی، سوال خداوند، به مراتب از سوال مردم بالاتر است. وآنچه بسیار مهم است، احساس مسئولیت در قبال خداست.

در قیامت سوال می کنند، جواب می دهیم. استدلالهای خودمان را در جواب می گوییم ولی قبول نمی شود! حتی آنجا که از دسترسی سوال و نظارت مردم دور است، آنجا خدا هست. نیم ساعت وقتی که شما اضافه بر ساعت وظیفه تان می گذارید، کسی نمی بیند ولی خدا می بیند.

ایشان به جمله ارزشمند رهبر عظیم الشان انقلاب، امام خمینی اشاره و تصریح کردند: این جمله امام بزرگوارمان که فرمود: عالم محضر خداست، محل حضور خداست، بسیار ارزشمند است. خداوند به امام بزرگوار علو درجات دهد. اساس مسئولیت؛ این کلام است. خدا در همه جا حضور دارد. بدانید امضای شما کاری که می کنید و کاری که نمی کنید همه در حضور حضرت حق است. نکته اینست که اگر در زندگی شخصی مان هم اینطور هستیم، وقتی وارد جرگه کارگزاری شدیم، بایستی احساس مسئولیتمان بالا رود. در زندگی شخصی نماز شب نمی خواندید، حالا که مسئول شده اید، باید نماز شب بخوانید. هر چیزی که اتصال شما را با خداوند متعال قویتر می کند بایستی انجام دهید.

در فعل و ترک خودمان بایستی حضور پروردگار را حس کنیم. تا برکات آسمان بر ما نازل شود و مطابق سوره هود، برکات از آسمان نازل شود. اگر رعایت کنیم به پروردگار و به حیات طیبه الهی نزدیک خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری