کد خبر:154950
پ

مریک گارلند: افزایش تهدیدها علیه مقام‌های دولتی آمریکا «غیرقابل قبول» است

مریک گارلند وزیر دادگستری آمریکا نسبت به افزایش تهدیدها علیه مقام‌های دولتی این کشور ابراز نگرانی کرد و آن را «غیرقابل قبول» خواند.

وزیر دادگستری آمریکا: افزایش تهدیدها علیه مقام‌های دولتی نگران‌کننده است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، گارلند جمعه در آستانه سومین سالگرد حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره گفت: تهدید به خشونت قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه این تهدیدها «ساختار دموکراسی ما را تهدید می‌کند» افزود که «افزایش تهدیدها علیه کسانی که در ماه‌های پایانی ۲۰۲۳ در دولت خدمت کرده‌اند، عمیقا نگران‌کننده است.»

وی افزود که وزارت دادگستری آمریکا تهدیدها علیه مقام‌های اف.بی.آی، قضات فدرال، نامزدهای ریاست جمهوری، اعضای کنگره و ارتش و کارکنان انتخاباتی را بررسی کرده و رسما اتهاماتی علیه برخی افراد وارد کرده است.

گارلند تصریح کرد: هفته جاری، چندین تهدید به بمبگذاری در دادگاه‌ها انجام شد. همچنین روز پنجشنبه یک نفر بازداشت و رسما به تهدید به قتل یک عضو کنگره و فرزندش متهم شد. این تنها یک نمونه کوچک است.

وزیر دادگستری آمریکا با اشاره به حمله هواداران ترامپ به کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: این حمله‌ای بی‌سابقه به سیستم دولتی ما و انتقال صلح‌آمیز قدرت به دولت جدید بود.

وی اظهار کرد که بیش از یک هزار و ۲۵۰ نفر در این پرونده با اتهاماتی روبرو بودند و بیش از ۸۹۰ نفر محکومیت‌هایی دریافت کرده‌اند.

لیزا موناکو معاون وزیر دادگستری آمریکا دو هفته پیش گفت، تهدیدهای تروریستی علیه مقام‌های دولتی این کشور به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

وی اظهار کرد: ما شاهد افزایش بی‌سابقه تهدیدها علیه مقام‌های دولتی از جمله نیروهای اجرای قانون، دادستان‌ها، قضات و مقام‌های انتخاباتی هستیم.

موناکو تصریح کرد: ما در لحظه خاصی هستیم و نگرانی افراد یا گروه‌های کوچکی هستیم که در فضای آنلاین رادیکال شده یا تحت تاثیر و نفوذ ایدئولوژی‌های گوناگون قرار گرفته‌اند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری