کد خبر:27298
پ

مرگ و میر سویه امیکرون ۴ برابر دلتا است

رئیس مرکز مدیریت بیمار‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا جزء گروه‌های پرخطر هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به امیکرون قرار دارند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیمار‌های واگیر وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه تنها راه مقابله با اُمیکرون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن است، تاکید کرد: افرادی که بیماری زمینه‌ای یا شرایط خاصی دارند یا جزء گروه‌های پرخطر هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

وی گفت: از برخی افراد به دلایل خاصی آزمایش اُمیکرون گرفته می‌شود، افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند یا از کشور‌های پرخطر به کشور وارد شده‌اند و با علائم در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، بیشتر مدنظر قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز مدیریت بیمار‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به اُمیکرون توضیح داد: این افراد حتما باید در منزل بمانند و باید حداقل ۵ روز قرنطینه شوند.

در ادامه مسعود یونسیان، دبیر کمیته تخصصی اپیدمیولوژی و پژوهش، با هشدار نسبت به روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور و شدت گرفتن آن در چند روز اخیر، گفت: در شاخه بالا رونده موج اُمیکرون قرار داریم و بروز مجدد مرگ‌های بالای عدد ۱۰۰ کرونایی دور از انتظار نیست.

وی با مقایسه میزان بستری و فوتی‌ها در دو سویه دلتا و اُمیکرون گفت: در این موج؛ میزان مرگ و میر‌ها و فوتی‌ها حدود ۴ برابر بیشتر از سویه‌های قبلی است.

به گزارش صداوسیما، یونسیان با انتقاد از پوشش واکسیناسیون در کشور گفت: هنوز این میزان در کشور ما نسبت مناسبی نیست و مرگ‌های ناشی ازاُمیکرون هنوز شروع نشده است و به قله این بیماری نرسیده‌ایم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری