کد خبر:110347
پ

مرد دیپلماسی ایران: مذاکرات برجام ناظر بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل است

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: رایزنی ها و مذاکراتی که با تلاش و میانجیگری اتحادیه اروپا و آقای بورل انجام شد ناظر بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل در برجام است.

امیرعبداللهیان: مذاکرات برجام ناظر بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، وزیر خارجه ایران دوشنبه در کنفرانسی خبری در ژاپن درباره گفت‌وگوهای غیرمستقیم با آمریکا گفت: البته تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است که ما در این خصوص گفت‌وگوهای غیرمستقیمی را از سال گذشته با طرف آمریکایی داشتیم.

امیرعبداللهیان در مورد سفر به توکیو و روابط دو کشور ایران و ژاپن نیز اظهار کرد: در استراتژی دکتر رئیسی نگاه به آسیا از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی کشور محسوب می‌شود. در این چارچوب، توسعه مناسبات با کشور دوست، ژاپن مورد توجه جدی ماست.

وی افزود: سرمایه بزرگی در اختیار ماست؛ شامل بیش از یک هزار سال مناسبات مردمی و فرهنگی و بیش از ۹ دهه مناسبات رسمی دیپلماتیک. ما این مناسبات تاریخی را یک پشتوانه قوی برای مناسبات و همکاری‌های دو کشور می‌دانیم.

وزیر خارجه ایران گفت: اعزام آقای دکتر سعادت سفر جدید کشورمان به توکیو به عنوان یکی از دیپلمات‌ها و مدیران ارشد جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این مناسبات نیرومند بین دو کشور شکل گرفته است.

این خبر تکمیل می شود..

امیر
امیر
منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری