کد خبر:129693
پ

مرحله دوم طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک خوزستان و بازرسی از واحدها

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز مرحله دوم طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک خوزستان و بازرسی از این واحدها خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مسعود بیات منش ، اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات استان‌ خوزستان با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک دور جدید بازرسی‌های خود از بنگاه‌های مشاور املاک را آغاز کرده است.

وی افزود: در دور نخست این بازرسی‌ها بیش از ۲ هزار و ۲۵۶ مورد بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شد و در جریان این گشت‌ها تعداد ۳۶۳ مشاور املاک متخلف شناسایی و پلمب شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: با توجه به این اقدامات انجام شده شاهد ساماندهی خوبی در وضعیت بنگاه‌های مشاور املاک استان بودیم.در این زمینه اکنون آگاهی و هوشیاری بنگاه‌ها ارتقا یافته و همچنین بحث رعایت قانون نیز به خوبی در حال انجام است.

بیات منش عنوان کرد: در حال حاضر همه بنگاه‌های کلانشهر اهواز الکترونیکی شده‌اند و در دیگر شهرهای استان نیز این رویه در حال پیگیری و اجرا است.

وی ادامه داد: درج نکردن نرخنامه، ارائه نشدن صورتحساب دقیق به مشتری، گرانفروشی در معاملات، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن سایر ضوابط و مقررات مربوطه در حوزه مسکن و معاملات نظام صنفی عمده تخلفات انجام‌شده توسط مشاورین املاک است که تلاش می‌شود در دور جدید بازرسی‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری