کد خبر:104172
پ

مذاکرات سودانی ها در جده آغاز شد

دقایقی قبل منابع خبری اعلام کردند که مذاکرات ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان در جده از سرگرفته شده و هیاتی از نیروهای مسلح این کشور به عربستان رفته است.

ازسرگیری مذاکرات سودانی ها در جده/اعزام هیاتی از نیروهای مسلح به عربستان

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴، ارتش سودان اعلام کرد که مذاکرات «جده» از سر گرفته شده است.

در حالی که درگیری های سودان میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع وارد ماه چهارم خود شده است، نمایندگان ارتش به شهر جده عربستان بازگشته اند تا مذاکرات را از سر بگیرند.

یک منبع دولتی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با فرانس پرس تاکید کرد که هیاتی از نیروهای مسلح سودان برای ازسرگیری مذاکرات با نیروهای پشتیبانی سریع به جده رفته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای پشتیبانی سریع تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

عربستان و آمریکا که ناظران بر مذاکرات جده هستند ماه گذشته از تعلیق این مذاکرات خبر داده بودند.

ارتش سودان پیش از این اعلام کرد که مشارکت خود در مذاکرات جده را به دلیل عدم پایبندی «شورشیان» (نیروهای واکنش سریع) به حالت تعلیق درآورده است.

ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) تاکنون چندین بار آتش‌بس در این کشور را اعلام و پس از آن نقض کردند.

آمریکا و عربستان پیش از این طرف‌های درگیر در سودان را به عدم پایبندی به آتش بس کوتاه مدت متهم و اعلام کردند که این امر مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم سودان می‌شود.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش و نیروهای واکنش سریع از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

جنگ در سراسر سودان بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته است. سازمان ملل اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر در داخل سودان آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار نفر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری