کد خبر:197006
پ

مذاکرات ایران و غرب وارد فاز جدیدی می شود؟!

بر اساس گزارش محرمانه روز دوشنبه ناظر هسته ای سازمان ملل، ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را تا سطح نزدیک به درجه تسلیحات افزایش داده است و این به نظر تلاشی برای اعمال فشار به جامعه بین الملل است.

مذاکرات ایران و غرب وارد فاز جدیدی می شود؟!

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، آسوشیتدپرس در مورد سرعت گرفتن برنامه هسته ای ایران نوشت: ایران به دنبال لغو تحریم‌های اقتصادی ناشی از برنامه هسته‌ای بحث‌برانگیز این کشور در ازای کاهش سرعت این برنامه است. برنامه ای که حتی پس از سقوط هلی‌کوپتر هفته گذشته که منجر به کشته شدن(شهادت) رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران شد، تغییری نخواهد کرد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در شرایطی است که تنش‌ها در خاورمیانه گسترده‌تر بر سر جنگ جاری اسرائیل و حماس افزایش یافته است. اسرائیل و ایران ماه گذشته برای اولین بار حملات مستقیمی را به خاک یکدیگر انجام دادند.

از هفته ها پیش اخباری مبنی بر مذاکره ایران و آمریکا در عمان به گوش می رسد که البته به نظر به دلیل تحولات داخلی ایران از جمله برگزاری مراسم برای رئیس جمهور فقید دچار وقفه شده باشد، با این حال با افزایش ذخایر غنی سازی ایران و همچنین تلاش آمریکا برای جلوگیری از تصویب قطعنامه اروپا علیه ایران مذاکرات دو طرف وارد فاز جدید و جدی تری شود چرا که تهران عزم خود را برای این کار جزم کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری