کد خبر:88337
پ

مدیریت وزارت آموزش و پرورش نیاز به تجربه، دانش و تسلط دارد

دقایقی پیش نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت وزارت آموزش و پرورش کاری سخت و طاقت فرساست و در کنار تجربه و دانش، به تسلط کافی نیاز دارد.

مدیریت وزارت آموزش و پرورش به تجربه، دانش و تسلط نیاز دارد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، غلامرضا مرحبا  درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: این وزارتخانه یکی از دستگاههای کلیدی در کشور است که از نظر گستردگی کار نیز با همه خانواده‌هایی که دانش آموز دارند، در ارتباط است.

وی با یادآوری اینکه نیروی انسانی محور توسعه و پیشرفت جامعه است، افزود: وزارت آموزش و پرورش به مدت ۱۲ سال بخشی از آموزش فرزندان این کشور را در اختیار دارد و لازم است آنها را برای پذیرش مسئولیت و ایفای نقش در جامعه آماده کند.

نماینده شهرستان آستارا در مجلس به انتقاد رهبر معظم انقلاب درباره نبود ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این بی ثباتی در ارکان این وزارتخانه سبب شد تا برنامه ریزی بلندمدت کافی صورت نگیرد.

وی با یادآوری اینکه وزیر پیشین آموزش و پرورش اجرای قانون رتبه بندی را به عنوان یک کار بر زمین مانده اجرایی کرد، اظهار داشت: امید می‌رود کاستی‌های موجود در اجرای این قانون برطرف شود.

مرحبا را از خانواده ایثارگران معرفی کرد و گفت: گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش تجربه خوبی در دانشگاه فرهنگیان داشته، جوان است و انرژی کافی دارد.

نماینده آستارا در مجلس، مدیریت در وزارت آموزش و پرورش را بسیار سخت و طاقت فرسا توصیف کرد و گفت که برای انجام این ماموریت در کنار تجربه و دانش به تسلط کافی نیاز است و وزیر پیشنهادی باید توانمندی اجرای وظایف محوله را داشته باشد.

وی خواستار تعیین تکلیف سریعتر وزارت آموزش و پرورش شد و گفت: این وزارتخانه باید هرچه سریع‌تر مدیر خود را بشناسد و با ثبات و امنیت برنامه ریزی کند.

مرحبا ابراز امیدواری کرد که با همراهی مجلس، هرچه سریعتر سکاندار وزارت آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه هایی که با سرپرست اداره می شوند، مشخص شود.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد. جلسه رای اعتماد وی ۹ خرداد برگزار می‌شود.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری