کد خبر:20827
پ

مدهامّتان، میدان رقابت و رشد استعدادهای قرآنی مساجد

مسابقات قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی و هنری میدان رقابت و رشد استعدادهای قرآنی مساجد است که امسال مرحله استانی و مقدماتی آن به صورت مجازی و در زیست بوم بچه های مسجد برگزار می شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران و به نقل از خبرگزاری شبستان-اصفهان: مسابقات قرآنی مدهامّتان از مهمترین رویدادهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است که این اتفاق امسال به ایستگاه پانزدهم رسید و تجربه چهارده سال گذشته آن بدرقه راه خواهد بود.

تغییرات سالانه توانتسه تجربه های خوبی را ایجاد و فرصتی برای کیفیت بخشی به این مسابقات باشد که امسال دبیرخانه مرکزی با تدوین آیین نامه جامع، مسابقات را در سه رده سنی زیر ۷ سال، ۷ سال تا ۱۶ سال، ۱۶ تا ۳۰ پیش بینی کرده که تمرکز خوبی برای گروه های سنی، جوان، نوجوان و کودک داشته است.

تنوع رشته ای هم زمینه ساز مشارکت بیشتر اعضا شده و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی بچه های مسجد با همدیگر رقابت می کنند.

موازی کاری و تعدد مسابقات قرآنی همواره به آن اشاره شده که با هم افزایی صورت گرفته رده سنی بزرگسالان در مسابقات اوقاف شرکت می کنند و جوانان و نوجوانان مسجد در رقابتی بین فعالان قرآنی مساجد توانمندی خود را سنجیده و آماده رقابت های سازمان اوقاف و امور خیریه در دوره های آینده می شوند.

عضویت در کانون های مساجد رکن اصلی و مقدمه حضور در مسابقات مدهامتان است و با توجه به فعال سازی زیست بوم بچه های مسجد، رقابت های استانی و منطقه ای بر بستر اینترنت و به صورت مجازی و با کاهش هزینه های این بخش برگزار و مرحله کشوری حضوری خواهد بود.

بچه های مسجد در قالب این مسابقات می توانند توانمندی خود در رشته های قرآنی، اذان و هنری خود متناب با قرآن را ب نمایش بگذارند و صحیح خوانی نماز یک فرصت برای بررسی اذکار نماز است.

انس با قرآن از سنین کودکی که مورد تاکید آیات و روایات بوده در این رویداد امسال وجود دارد و زمینه ساز جذب افراد به فعالیت های قرآنی می شود.

*شناسایی استعدادهای قرآنی مساجد در مدهامتان

رقابت ها همواره تجلی گر استعدادها و فرصتی برای شناسایی ظرفیت های فعال بوده مدهامتان نیز در همین راستا نتایج ارزشمندی را در شناسایی استعدادهای بچه های مسجد داشته و چه موذن و قاریان و حافظان قرآنی که در این رقابت ها رشد پیدا کردند و چه بسا افرادی که به واسطه این مسابقات به مساجد آمدند و یا به واسطه رقابت دوستانه استعداد آنان رشد پیدا کرد و موذن و قاری قرآن مساجد شدند.

«صادقی«، مادر یکی از بچه های مسجد از اینکه فرزندش به عنوان یک فرد قرآنی شناسایی و استعدادش رشد پیدا کرده، ابراز خوشحالی کرد و مسابقه حفظ جز سی قرآن مدهامتان را زمینه ساز ورود فرزندش به حفظ کلام وحی دانست.

«محمدرضا حسینی«، نوجوان ۱۷ ساله با بیان اینکه رقابت قرآنی مدهامتان بستر برای رفع نقاط ضعف در اذان و تربیت یک موذن خوش صدا شده، یادآورشد: انگیزه فعالیت از این مسیر فراهم شد.

*لزوم انعکاس خبری و معرفی برترین های محلی

انعکاس خبری مدهامتان باید برای جذب اعضای جدید و مشارکت بیشتر خانواده ها و چهره های قرآنی مسجدی توسعه پیدا کند و پس از آن با اعلام نتایج محلی و استانی، فرصت برای معرفی این افراد فراهم و برنامه تجلیل پیش بینی شود که البته برخی از مناطق به این موضوع پرداخته اند.

رسانه ملی و شبکه قرآن و رادیو قرآن با ایجاد زمانی خاص به چهره های مدهامتان و خبرهای این رویداد به انجام فعالیت های بشتر قرآنی کمک کنند.

*ارتقا سطح کیفی مسابقات مدهامتان

گذر سالانه و تجربه بیش از یک دهه موجب شده تا فعالیت های موثری در این خصوص انجام گیرد و کیفیت را افزایش دهد و به سمت و سوی واقعی و هدفمند حرکت کند.

«غلامرضا شاه میوه« یکی از اساتید قرآنی و داور مراحل استانی و کشوری دوره ای از این مسابقات در خصوص کیفیت مسابقه گفت: ارتقا سطح کیفی مسابقات مدهامتان روبه افزایش است.

وی افزود: استفاده از فناوری های نوین برای برگزاری مسابقه و مسیر داوری باعث شده تا بر سرعت کار، دسترسی آسان و تسهیل شرایط اثر بگذارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری