کد خبر:111520
پ

مدت زمان پرداخت جبران خسارت بیمه شدگان در مازندران کاهش یافت

مدیر شعبه آتیه سازان حافظ استان مازندران از انجام راهکارهای عملی برای کوتاه کردن مدت زمان پرداخت جبران خسارت بیمه شدگاه آتیه سازان حافظ بیمه سلامت در این استان خبرداد.

کاهش پرداخت جبران خسارت بیمه‌ای در مازندران

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، روز چهارشنبه سیاست‌ها و رویکردهای جدید مدیریتی با محوریت توجه و تمرکز به اصل خدمات رسانی به بیمه شدگان توسط این شرکت بیمه ای وابسته به بیمه سلامت انجام می شود
مرتفع کردن بعضی از معضلات و دستور صریح در جبران هزینه ها نظیر «کولونوسکوپی» که نارضایتی در جامعه دارای نفع پدید آورده بود.
برنامه جامع در گسترش موسسات درمانی طرف قرارداد و تغییر رویکرد در پرداخت خسارت بیمه شدگان از دیگر سیاست های حمایتی که در این خصوص درنظر گرفته شده است.

در همین راستا استان مازندران با زیرپوشش قرار داشتن ۴۰۰ هزار بیمه شده آتیه سازان حافظ از طریق ۳۰۰ موسسه طرف قرارداد و ۲۰ نمایندگی و دفاتر پیشخوان دولت ارائه خدمات لازم را پیگیری می کند.


در این پیوند علی نصرتی روز چهارشنبه افزود:‌ برای این منظور سعی شده با افزایش تعداد موسسات طرف قرارداد ضمن اینکه پرداخت از جیب بیمه شدگان را کاهش دهیم پرداختی ها را از طریق موسسات به سرانجام برسانیم.
وی با اشاره به اینکه در مدت ۱۰ ماه اخیر حدود ۱۰۰ موسسه طرف قرارداد با این بیمه در مازندران اضافه شده است، ‌ادامه داد: این موضوع باعث شده تا بیمه شدگان با مراجعه به این موسسات اقدامات پزشکی و درمانی خود را انجام دهند و هزینه های درمان آنها از طریق توسط بیمه های پایه و مکمل پرداخت می شود.
مدیر شعبه آتیه سازان حافظ مازندران اظهار داشت:‌ تا پیش از این بدلیل پایین بودن تعداد موسسات طرف قرارداد با این مجموعه بیمه ای وابسته به بیمه سلامت بیمه شدگان مبادرت به پرداخت هزینه می کردند و پس از مدتی و بررسی اسناد هزینه به حساب آنها واریز می شد.
وی با اشاره به اینکه میانگین پرداخت جبران هزینه درمان بستری بیمه شدگان در استان ۲۵ روز تا یک ماه است، ‌گفت : این رقم در بخش سرپایی هفت تا ۱۰ روز است که با افزایش تعداد موسسات طرف قرارداد در این روند تسهیل خواهد یافت.
نصرتی همچنین از روند الکترونیکی شدن ثبت و بررسی پرونده پزشکی بیمه شدگان خبر داد و گفت :‌در حال حاضر رسیدگی به پرونده آزمایشگاهها، ‌رادیولوژی و فیزیوترابی الکترونیکی است.
وی ادامه داد :‌ در برنامه امسال الکترونیکی کردن اسناد بستری بیمه شدگان نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیر شعبه آتیه سازان حافظ مازندران همچنین از اجرای طرح بیمه اکمل برای بازنشستگان کشوری این استان خبرداد و گفت :‌در حال حاضر ۱۳ هزار نفر از مزایا و خدمات این بیمه برخوردار شدند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری