کد خبر:97883
پ

محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد توسط دولت عراق

دقایقی قبل دولت عراق توهین ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد را به شدت محکوم کرد و این اقدام را سرشار از تنفر و انزجار و به چالش کشیدن ارزش های انسانی دانست .

دولت عراق اهانت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران؛ دولت عراق اقدام برخی افراط گرایان در استکهلم سوئد در پاره کردن و سوزاندن قرآن کریم را که روز چهارشنبه و در اولین روز از عید قربان صورت گرفت، به شدت محکوم کرد و این اقدام را سرشار از تنفر و انزجار و به چالش کشیدن ارزش‌های انسانی دانست که همواره به مسئله احترام به ادیان و مقدسات تاکید دارد.
به گزارش شبکه روسیا الیوم، دولت عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور سوزاندن قرآن کریم از جانب برخی از بیماران روانی را که اغلب از سوی افرادی با ذهن و روح بیمار و افراطی و به صورت علنی و مملو از نفرت و زیر پا گذاشتن تمامی ارزش‌های والای انسانی صورت می‌گیرد، به شدت محکوم می‌کند.
دولت عراق افزود: ارزش‌های انسانی همواره از افراد خواسته است به عقاید، ادیان و کتاب‌های مقدس احترام بگذارند.
در این بیانیه آمده است: دولت عراق بر این باور است که این اقدام شنیع و زشت، احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه دار کرده است و این اقدام ناپسند حتی خود غربی‌ها را که همواره به استقبال از تنوع، احترام به عقاید دیگران و حمایت از ادیان و حقوق پیروان آن می‌بالند، آزرده خاطر کرده است.
دولت عراق تاکید کرد: این اقدامات نشان دهنده روحیه نفرت پراکنی و خصمانه (افراط گرایان) است که ربطی به آزادی بیان ندارد، بلکه اقدامی نژادپرستانه و تحریک به خشونت و نفرت است.
دولت عراق افزود: چنین اقدامات غیرمسئولانه مغایر با ارزش‌های والای انسانی است و اصول احترام به تنوع و باور‌های دیگران آن را مردود می‌داند، چون این اصول و مبانی همواره از قرآن کریم دفاع کرده اند.
دربیانیه دولت عراق تاکید شد که اجازه دادن به این افراط گرایان نادان برای تحریک مسلمانان و انجام حماقت شان بدون وجود عامل بازدارنده در برابر آنان، ما را بار دیگر به باتلاق تروریسم و افراط گرایی می‌کشاند پدیده‌ای که جهان هنوز از رنج می‌برد و بدون شک طرف‌ها و جریاناتی که پشت این افراد می‌ایستند یا به آن‌ها اجازه می‌دهند و آن‌ها را به ادامه اعمالشان تحریک می‌کنند، به طورمستقیم یا غیرمستقیم، پیامد‌های منفی ناشی از آن را متحمل خواهند شد.

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری