کد خبر:201196
پ

محمد مخبر: آیت‌الله رئیسی تربیت یافته برجسته مکتب امام خمینی(ره) بود

سرپرست ریاست جمهوری گفت: آیت الله رئیسی، رییس جمهور شهید، تربیت شده و آموزش دیده برجسته مکتب امام خمینی(ره) بود.

مخبر: آیت‌الله رئیسی تربیت یافته برجسته مکتب امام خمینی(ره) بود

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمد مخبر روز پنجشنبه در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ طرح عمرانی و خدماتی خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد افزود: دینداری، مردم‌داری، علاقه به مستضعفان، متوکل و متوسل بودن، شجاعت و دشمن شناسی از نکات برجسته مکتب حضرت امام خمینی (ره) است که هر کدام از این شاخصه ها گرهی از حرکت شهید رئیسی باز کرد و در زندگی او مواردی چون تشخیص اولویت و راه و حل مساله نیز بارز و مشهود بود.

وی ادامه داد: اعتقاد به توانایی داخل و جوانان نخبه از جمله ویژگی های شهید رئیسی بود و هیچ‌گاه ایشان را در حال بن بست نسبت به مسایل ندیدم با وجود این که در ابتدای کار دولت امکان حل برخی مسایل که کشور گرفتار آن بود غیر ممکن به نظر می رسید.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان این که هنوز ابعاد شخصیتی و عملکردی شهید عزیزمان برای ما مشخص نشده است افزود: با وجود این که در ابتدای کار دولت، امکان حل همه چالش ها برای برخی متصور نبود اما شهید رئیسی هیچ گاه دچار یاس و بن‌بست نشد.

مخبر با اشاره به فوت روزانه ۷۰۰ هموطن بر اثر کرونا در ابتدای کار دولت سیزدهم گفت: در این شرایط که با کمبود دارو، امکانات و واکسن رو به رو بودیم با مدیریت آیت الله رئیسی کرونا که یکی از مسائل کشور در آن دوران بود مهار شد.

وی ادامه داد: توفیقاتی که در حوزه دیپلماسی برای کشور به دست آمد قابل تصور نیست و اثر موفق ارتباطات دیپلماتیک دولت را در پیام های رسمی سران کشورها و آیین تشییع ایشان دیدیم و این که چه شخصیت هایی در این آیین حضور داشتند و حتی دشمنان ما نیز از خبر شهادت ایشان ابراز تاسف کردند قابل توجه است.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: در تماس برخی سران کشورها، برای ما عمق ارتباطی که رئیس جمهور شهید توانسته بود با آنها برقرار کند مشخص شد و رابطه عاطفی که شهید رئیسی در ارتباطات بین المللی با سران کشورها گرفته بود برای کشور حلال بسیاری از مشکلات شد.

رهبر انقلاب سفارش کردند تا دستاوردهای شهید جمهور دچار چالش نشود

مخبر افزود: ورود به پیمان‌های “شانگهای” و “بریکس” و دیگر موفقیت ها در حوزه بین المللی به همت رئیس جمهور، محقق شد و دیشب رهبر معظم انقلاب به ما سفارش کردند که “مراقبت کنید این دستاوردها دچار چالش نشود.”

وی اضافه کرد: تحریم ها اثر خودش را دارد و منکر آنها نیستیم اما رئیس جمهور شهید راهبردی بسیار مشخص در این حوزه تعیین کردند که در این قالب ما تلاش می کنیم تحریم را رفع کنیم اما معطل تصمیم طرف مقابل نیز نخواهیم بود.

شهید رئیسی خون دل خورد تا آرامش کشور حفظ شود

سرپرست ریاست جمهوری گفت: صادقانه عرض می کنم این که در جلسه ای جای رئیس جمهور شهید باشم برایم قابل تحمل نیست و واقعا جای خالی شهید رئیسی احساس می شود و این فقدان، بسیار سخت است.

مخبر با بیان این که امیدواریم بتوانیم مسیر شهید رئیسی را ادامه دهیم افزود: ایشان با خون دل، بسیاری از مسایل را تحمل کردند که کشور آرامش داشته باشد.

وی ادامه داد: بعضی وقت ها ایشان بسیار دلگیر می شد و می خواست عکس العملی در هیات دولت و یا در یک سخنرانی به برخی اتفاقات نشان دهد اما می گفت فکر می کنم اگر حرفی بزنم آقا (رهبر معظم انقلاب) ناراحت می شود لذا از آن موضوع می گذشت و دلش نیز آرام می گرفت.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان این که ادعیه مرحوم رئیسی با همه مشغله کاری ایشان هیچ‌ گاه ترک نشد گفت: این صفات موجب برکت در زندگی ایشان شد و آیت الله رئیسی دارای شخصیتی متوکل و برجسته بود.

مخبر افزود: هم اکنون فشار زیادی به ما (ریاست جمهوری) می آورند تا برای افتتاح طرح های عمرانی در استان ها حضور یابیم و امروز با سفارش ویژه آیت الله علم الهدی در این مراسم حضور پیدا کردیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری