کد خبر:162128
پ

محافظ مسعود رجوی چه کسی بود؟/ آشنایی با لیدر تشکیلات زندان در گروهک منافقین

هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی در حال برگزاری است.

محافظ مسعود رجوی چه کسی بود؟/ آشنایی با لیدر تشکیلات زندان در گروهک منافقین

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از منیبان، دادگاه رسیدگی به اتهامات سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین در  شعبه یازدهم کیفری یک استان تهران آغاز شد. 

رئیس دادگاه در ابتدای جلسه گفت: همچنان ادامه جلسه اول دادرسی برای رسیدگی به اتهامات سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین کیفرخواست واصله با حضور اینجانب رییس دادگاه، مستشاران، وکلای شکاک و متهمین علنی بودن و رسمی بودن آن اعلام می شود.

رئیس دادگاه افزود: لایحه ای یکی از شکاک به دست من داده که اساسا مجاهدین خلق هیچ گاه در فاز سیاسی قرار نداشتند. در این لایحه آمده است که گروهک مذکور برخلاف ادعا‌های خود هیچ‌گاه مبارزه با ستم و ظلم را نداشته است آن‌ها در راستای سیاست سیا و رژیم پهلوی تبدیل به ماشین کشتار شدند و هیچ‌گاه در راستای منافع ملی حرکت نکردند. این موضوع در اعتراف‌های فردی به نام افراخته برای ساواک است.

در ادامه رئیس دادگاه از نماینده دادستان درخواست کرد که به قرائت کیفرخواست بپردازد.

مهری علیقلی متهم ردیف ۸۹ در دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است.

از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از:

– مسئول آموزش شاخه‌ی نظامی نفاق

– معاون تیم نظامی- تروریستی در سال ۱۳۷۳ و عضویت در شورای رهبری گروهک در سال ۱۳۷۴ 

شایان ذکر است نامبرده در حال حاضر از مسئولین ستاد داخله‌ی گروهک در آلبانی است. 

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۱۲۷/۱-۲۰۰۹ است.

مرتضی فخار متهم ردیف ۹۰ در دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است.

وی که قبل از انقلاب، به عنوان یکی از اعضای مرکزی گروهک منافقین در اصفهان شناخته می‌شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۸، در بخش تبلیغات تشکیلات به فعالیت پرداخته و برهه‌ای نیز مسئول تدارکات نفاق می‌شود.

در ادامه، مرتضی فخار از کشور متواری و به مقر منافقین در عراق ملحق شده و در آنجا نیز در اغلب عملیات‌های تروریستی- نظامی گروهک علیه شهروندان ایران، از جمله فروغ جاویدان شرکت می‌کند. 

شایان ذکر است در قتل عمد (شهادت) سید محمدحسن بهشتی نژاد، مرتضی فخار و حسین دادخواه مسئولیت شناساییِ هدفِ ترور (شهید بهشتی نژاد)، آدرس و ساعات تردد نامبرده و همچنین اعلام این اطلاعات به عوامل ترور، را برعهده داشته اند.

 بدین نحو که در این اقدام تروریستی، اعضای یک تیم پنج نفره در سال ۱۳۶۰، به درب منزل نامبرده مراجعه و به بهانه‌ی دادن نامه، به سمت او شلیک می‌کنند که منجر به قتل (شهادت) وی و کودک خردسال همراهش شده و اعضای تیم ترور نیز، پس از آن موفق به فرار می‌شوند.

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۷۶۶۹/۱۲-۲۰۱۱ است.

سید اسدالله فقیه دزفولی متهم ردیف ۹۱ در دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است.

وی قبل از انقلاب (در سال ۱۳۵۲)، جذب گروهک شده و در تشکیلات زندان مسعود رجوی، به فعالیت می‌پردازد. 

در ادامه و پس از پیروزی انقلاب، نامبرده مسئول حفاظت و انتظامات ساختمان ستاد منافقین شده و در سال ۱۳۵۸، به قسمت حفاظت از اعضای کادر نفاق منتقل و سپس جزء محافظین مسعود رجوی می‌شود.
 
ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۵۷۶/۶-۲۰۰۲ است.

منبع
منیبان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری