کد خبر:129780
پ

مجمع جهانی صلح اسلامی در خصوص حوادث اخیر سرزمین‌های اشغالی بیانیه صادر کرد

اقدام گروه مقاومت و ملت فلسطین علیه اشغالگران قدس حق ذاتی آن‌ها در مقابل خشونت‌های غیر انسانی صهیونیست هاست.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از صداوسیما مجمع جهانی صلح اسلامی، به عنوان یک سازمان مردم نهاد که رسالت خود را تحکیم صلح و عدالت در جهان و صیانت از کرامت انسانی و مبارزه با نقض حقوق بشر دوستانه می‌داند، طی بیانیه ای، اقدام گروه مقاومت و ملت فلسطین علیه اشغالگران قدس را حق ذاتی آن‌ها در مقابل خشونت‌های غیر انسانی صهیونیست‌ها دانسته و این اقدام را مقابله طبیعی با جنایات و نفض حقوق بشر و تجاوزات رژیم صهیونیستی می‌داند.

متن بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

جهانیان می‌دانند که یکی از مهمترین دغدغه‌های جهان اسلام، آرمان فلسطین و دفاع از مردم مظلوم سرزمین‌های اشغالی است. پس از سال‌ها جنایات و تجاوزات صهیونیست‌ها در حق مردم فلسطین از آغاز اعلامیه بالفور (۱۹۱۷) تا امروز که توام با کشتار، اسارت و سرکوب مردان، زنان، نوجوانان و کودکان فلسطینی، هتک حرمت مکرر مسجد الاقصی بوده است، امروز شاهد تزلزل درونی رژیم اشغالگر قدس بوده و از سوی دیگر شاهد اقتدار و انسجام روزافزون مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی و افزایش همبستگی و حمایت کشور‌ها و ملت‌های اسلامی و آزادیخواه از آرمان فلسطین هستیم.

عملیات طوفان الاقصی، اقدام مستقل و خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین در دفاع از حقوق ذاتی خود می‌باشد. اقدامات جوانان فلسطین، دفاع مشروع در برابر هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات وحشیانه رژیم نامشروع اسرائیل است. ادامه هتک حرمت به مقدسات اسلامی و قبله اول مسلمانان توسط شهرک نشینان افراطی و نژادپرست در ماه‌های اخیر از یک سو و ادامه سیاست کشتار، جنایت و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه زنان، کودکان و زندانیان از سوی دیگر، ریشه وضعیت کنونی است.

مجمع جهانی صلح اسلامی بر این باور است که:

جنایات رژیم صهیونیستی، از مرز‌های فلسطین و کشور‌های اسلامی فراتر رفته و عدالتخواهان و آزادگان در سراسر جهان متوجه ذات جنایت پیشه، نژادپرستانه و ناقض حقوق بشر و تهدید کننده صلح و امنیت منطقه و جهان شده اند.
خشونت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، نتیجه‌ای جز سنگین‌تر شدن طومار جنایات آن‌ها و افزایش انسجام و تقویت عزم فلسطینیان در مقاومت علیه اشغال سرزمین خود نخواهد داشت.
از تمامی کشور‌های اسلامی می‌خواهیم در برابر خشونت‌های مستمر و روزانه رژیم اسرائیل علیه مردم بی‌گناه فلسطین، موضع‌گیری صریح اتخاذ کرده و اقدامات قاطعی انجام دهند.
از نخبگان و حامیان صلح و عدالت در جهان دعوت می‌شود، با همکاری هم و تشکیل ائتلاف‌های جهانی برای حمایت از انتفاضه فلسطین در جهان، به آشکارسازی جنایت‌های این رژیم کودک کش مبادرت ورزند.
انتظار از سازمان ملل متحد که مسئول استقرار صلح و امنیت در جهان است؛ آن است که تداوم نقض آشکار حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط رژیم اسرائیل را محکوم نماید و با تمام ابزار‌های خود در توقف ماشین کشتار جمعی رژیم صهیونیستی بکوشد و مردم فلسطین را حمایت کند.
سازمان‌های مردم نهاد جهان به خصوص گروه‌های بشردوستانه به پا خیزند و در مقابل این جنایت و نسل کشی ایستادگی کرده، با اجتماعات خود نشان دهند که دیگر زمان جنایات صهیونیست‌ها و سکوت جهانی به پایان رسیده است.
مجمع جهانی صلح اسلامی نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه فلسطین را محکوم کرده، بر ائتلاف جهانی نخبگان برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین و تامین امنیت آن‌ها تاکید نمود و خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی برای حمایت از انتفاضه فلسطین در جهان است.

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری