کد خبر:201882
پ

ماهواره پهن‌باند «اووزون ۳» سوئد توانست به مدار زمین‌ایستا برسد

ماهواره پهن‌باند «اووزون ۳» سوئد که در ماه ژانویه پرتاب شده بود، توانست به مدار زمین‌ایستا برسد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، شرکت سوئدی «اووزون»(Ovzon) اعلام کرد که اولین ماهواره با مالکیت کامل این شرکت پس از یک سفر پنج‌ماهه در فضا و گذراندن بررسی‌های اولیه، به موقعیت خود در مدار زمین‌ایستا رسیده است.

 «پر نورن»(Per Norén)، مدیرعامل اووزون گفت: ماهواره «اووزون ۳»(Ovzon 3) ظرف چند هفته کوتاه به مرحله خدمت‌رسانی وارد می‌شود؛ یعنی زمانی که شرکت «مکسار تکنولوژیز»(Maxar Technologies) سازنده آن، آزمایش‌های باقی‌مانده را در مدار انجام دهد.

شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) در روز سوم ژانویه ماهواره اووزون ۳ را با موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) به فضا پرتاب کرد و به سال‌ها تلاش پرتاب و شکست ماهواره‌ای که ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۱ پرواز کند، پایان داد.

نورن گفت: اووزون همچنان شاهد افزایش تقاضا برای ماهواره ۱۵۰۰ کیلوگرمی از سوی مشتریان حوزه دفاع، امنیت ملی و امنیت عمومی به‌ویژه در اروپاست.

بزرگترین مشتری اووزون مدت‌ها «وزارت دفاع آمریکا» بوده است، اما این شرکت سوئدی با ماهواره اختصاصی خود، یک فرصت تجاری روبه‌رشد را در اروپا می‌بیند.

اووزون اخیرا به سرمایه‌گذاران گفته که در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۱۱.۱ میلیون دلار سفارش دریافت کرده و یکی از آنها سفارش ۱۲ ماهه به ارزش ۹.۷ میلیون دلار از یک مشتری اروپایی است.

نورن گفت: با ماهواره اووزون ۳، ما یک شبکه هیبریدی را مدیریت خواهیم کرد که انعطاف‌پذیری زیادی را از نظر پوشش جغرافیایی، عملکرد و مقرون‌به‌صرفه بودن ایجاد می‌کند. این ویژگی‌ها به ما امکان می‌دهند تا خواسته‌های مشتری را برآورده کنیم و همچنین خدمات و ظرفیت خود را بهبود ببخشیم.

منبع
ایسنا
کلیدواژه : ماهواره پهن باند
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری