کد خبر:27868
پ

مامور نیروی انتظامی شیراز چطور به شهادت رسید؟

نحوه شهادت علی‌اکبر رنجبر مامور نیروی انتظامی شیراز را تشریح شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ستوان یکم علی‌اکبر رنجبر اهل فسا و جانشین پاسگاه انتظامی بیدزرد شیراز و مامور نیروی انتظامی شیراز بود که در بامداد پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در درگیری با اراذل و اوباش به شهادت رسید. وی براثر ضربه سلاح سرد (قمه) از ناحیه گردن به شدت مجروح و در اثر خونریزی شدید به شهادت می‌رسد و قاتل او جمعه ۱۵ بهمن دستگیر شد.

سرهنگ کاووس محمدی، فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: ساعاتی پیش ماموران انتظامی پاسگاه بیدزرد شهرستان شیراز هنگام اجرای ماموریت، با اراذل و اوباش درگیر می‌شوند. در این درگیری ستوان یکم علی اکبر رنجبر براثر ضربه سلاح سرد (قمه) از ناحیه گردن به شدت مجروح و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.

شهید علی اکبر رنجبر مامور نیروی انتظامی شیراز کیست

دستگیری قاتل

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه این قاتل ظهر جمعه در شهرستان شیراز دستگیر شد گفت: دقایقی قبل با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) محل اختفای متهم در شهرستان شیراز شناسایی و قاتل شهید رنجبر دستگیر شد.

عکس قاتل شهید علی اکبر رنجبر

این مقام عالی قضائی استان افزود: تحقیقات در خصوص انگیزه متهم توسط مقام قضائی ادامه دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن و پس از تکمیل تحقیقات با صدور کیفرخواست و حکم قاطع، متهم پرونده به مجازات قانونی خواهد رسید.

روستای بیدزرد از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز است. این روستا در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شیراز در جاده کوار قرار دارد.

علی اکبر رنجبر کیست / فیلم لحظه شهادت علی اکبر رنجبر مامور نیروی انتظامی شیراز

جزئیات شهادت مامور نیروی انتظامی در بید زرد شیراز

ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه ستوان یکم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه بیدزرد به همراه یک سرباز وظیفه برای تامین شام پاسگاه به رستورانی مراجعه می کنند.

معاون دادستان شیراز افزود: طبق فیلم‌های موجود خودرو پرایدی در محل منتظر بوده که به محض رسیدن خودرو انتظامی، مجرمان با یک سلاح سرد بزرگ از خودرو پراید پیاده می‌شوند.

سرهنگ محمدی عنوان کرد: مجرمان پس از باز کردن درب عقب خودروی انتظامی سرباز وظیفه را مجروح می‌کنند که سرباز به دلیل مسلح نبودن به سمت رستوران برای یافتن وسیله دفاع حرکت می کند.

علی اکبر رنجبر کیست / فیلم لحظه شهادت علی اکبر رنجبر مامور نیروی انتظامی شیراز

وی افزود: در این بین مجرمان با سلاح سرد چند ضربه به مامور نیروی انتظامی وارد می‌کنند که مامور برای مسلح کردن سلاح کمری خود اقدام و یک تیر هوایی نیز شلیک می‌کند که بنا بر گمانه زنی‌ها تیر شلیک نشده است.

محمدی ادامه داد: در نهایت ضاربان مامور مجروح نیروی انتظامی را با قساوت تمام به شهادت می‌رسانند و از محل متواری می‌شوند.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای دستگیری متهمان ادامه دارد، ادامه داد: به این پرونده با سرعت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد و اشد مجازات در انتظار عوامل شهادت این پلیس وظیفه‌شناس خواهد بود.

قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر می‌دهیم

ابراهیم عزیزی، نائب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: آنچه که مسلم است باید قانون حمل سلاح برای نیروهای انتظامی و پلیس در مواقع ناامنی و مقابله با حوادث تقویت شود.

قطعا کمیسیون امنیت‌ ملی نسبت به نواقص قوانین استفاده از سلاح توسط نیروی انتظامی و پلیس ورود خواهد کرد.

تشییع پیکر شهید رنجبر

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در حاشیه مراسم تشییع پیکر سرهنگ دوم شهید رنجبر شهید مدافع امنیت در دارالرحمه شیراز با بیان اینکه قاتل پس از به شهادت رساندن شهید رنجبر به یکی از روستا‌ها فرار کرده بود، اظهار کرد: بلافاصله مأموران به محل اختفای قاتل در یکی از روستا‌های شیراز مراجعه کرده و خوشبختانه او را در مخفیگاهش پیدا کردند.

وی گفت: زمانی که قاتل دستگیر شد هنوز چاقویی که شهید رنجبر را به شهادت رسانده بود در دستش بود و با همین چاقو با مأموران درگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ما در همان درگیری با وجود اینکه اسلحه داشتیم و می‌توانستیم او را مورد هدف گلوله قرار دهیم این کار را انجام ندادیم و در حین درگیری پای قاتل شکست.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه قاتل حین دستگیری حالت طبیعی نداشت، افزود: احتمالاً وی مواد مصرف کرده بود و او نیز از اهالی استان فارس نیست و از مردم تقدیر می‌کنم که در این مسیر همراه نیروی انتظامی بودند و خدارا شکر قاتل در کمترین زمان دستگیر شد.

وی به مخلان نظم و امنیت هشدار داد وبه فارس گفت: پلیس با این افراد به شدت برخورد خواهد کرد و برای این موضوع طرح‌هایی داریم که از فردا اجرایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری