کد خبر:125000
پ

ماموریت‌های حوادث ترافیکی اورژانس در مشهد طی ۶ ماه اول ۱۳ درصد رشد داشت

رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ماموریت‌های مرتبط با حوادث ترافیکی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.

ماموریت‌های حوادث ترافیکی اورژانس مشهد ۱۳ درصد افزایش یافت

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، دکتر علی یزدانی  افزود: در این بازه زمانی ۳۲ هزار و ۴۴۹ حادثه ترافیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده است که منجر به ۱۵۳ فوتی، پنج هزار و ۵۳۶ درمان در محل و انتقال ۲۷ هزار و ۶۲۸ مصدوم به بیمارستان شده است.

وی بیان کرد: میزان مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود سال حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت ۱۸۷ هزار و ۲۷۸ ماموریت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۵ درصد رشد یافته است .

وی خاطر نشان کرد: حدود ۱۶ درصد از ماموریت های اورژانس طی این مدت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

یزدانی افزود: از مجموع ماموریتهای اورژانس ۱۱۵ در نیمه نخست امسال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۷۹ هزار و ۲۱۲ ماموریت در محدوده شهری و بقیه در محدوده خارج از شهرها انجام شده است.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۹۹ پایگاه شهری، ۶۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری