کد خبر:138705
پ

لحن شیوا و بلاغت کلام و کرامت آیت الله فاطمی نیا جذب مخاطب به دنبال داشت

وزیر فرهنگ در پیامی به آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا گفت: لحن شیوا و شنیدنی این استاد اخلاق و بلاغت کلام و کرامت کردار ایشان، جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت.

لحن شیوا و بلاغت کلام آیت‌الله فاطمی‌نیا جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

عالمان دین، پرچمداران آفاق ملکوت و معنویت و وارثان انبیا به شمار می روند. صلاح و سداد جوامع ایمانی، در همۀ زمان ها، مرهون راهبری و تعلیمات این دانایان روشنی بخش و حکمت آموزی است که تعمیق خداباوری علمی و تحکیم معرفت افزایی و کسب فضائل اخلاقی از خصایص آنان است و چه بسا که از همین رو و به نقل از پیامبر عظیم الشأن حضرت ختمی مرتبت(ص) آمده است: «العُلماءُ مَصابیحُ الارضِ و خُلفاءُ الانبیاءِ»؛ عالمان چراغ های زمین و جانشینان پیامبران اند.

آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا در زمرۀ این عالمان هدایتگر و روشن ضمیری بودند که دقت نظر در تحقیق و پژوهش و رسیدن به مستندات مستدل در بیان مسائل، از ویژگی های وی شناخته می شد. لحن شیوا و شنیدنی این استاد اخلاق و بلاغت کلام و کرامت کردار ایشان، جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت.

حضور آن عالم واعظ در محافل و مجالس دینی و علمی و طرح مباحث اخلاق معرفتی و سلوک عرفانی در میان خیل مشتاقان، جان‌های تشنۀ بسیاری را سیراب آموزه های ناب دینی و اخلاقی می کرد و زمینه‌ساز آشنایی جوانان معرفت جو با معارف دینی می شد.

یکی از ویژگی‌های برجسته و چشمگیر مرحوم فاطمی نیا، این بود که مفاهیم فنی و علمی مورد توجه را به گونه ای بیان می کرد که عموم مردم نیز از آن بی بهره نمانند و آنان نیز بتوانند از این معانی بلند به دلیل بیان رسای وی آگاهی یابند.

لحن شیوا و بلاغت کلام آیت‌الله فاطمی‌نیا جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت


اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطرۀ آن روحانی وارسته، وظیفۀ خود می دانم که از تلاش های برپاکنندگان آیین نکوداشت ایشان صمیمانه قدردانی نموده و مراتب سپاس و امتنان خود را به همۀ بزرگوارانی ابراز نمایم که با شرکت در این آیین، به معرفی هرچه بهتر و بیشتر ابعاد شخصیتی و علمی آن عالم فرزانه و دیگر مفاخر ایران عزیز اسلامی اهتمام می ورزند.

آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا عصر امروز ۱۷ آبان با حضور محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، آیت الله غلامرضا فیاضی رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی، سیدصباح زنگنه عضو هیات مؤسس اتحادیه جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام سید حسین فاطمی نیا فرزند آیت الله فاطمی نیا (ره)، مرتضی واعظ جوادی رئیس بنیاد بین‌المللی اسرا و فرزند آیت الله عبدالله جوادی آملی و منوچهر صدوقی‌سها مدرس و پژوهشگر حکمت و عرفان اسلامی در انجمن مفاخر و آثار فرهنگی برگزار شد

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری