کد خبر:131153
پ

لباس تب نما برای کودکان تولید شد

یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از نانو رنگدانه‌های هوشمند، لباس‌های تب‌نمایی را تولید کرده است که در صورت بروز تب در کودکان تغییر رنگ می‌دهد.

لباس تب‌نمای نوزادان طراحی و تولید شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، «زهرا بهروزی»، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوران هوشمند نساج از تولید برند «بیرانو» در زمینه تولید و تکمیل منسوجات پیشرفته و نوآورانه خبر داد.

وی با اشاره به فرایند تب در بدن، خاطرنشان کرد: تب، واکنش دفاعی بدن و علامت یک بیماری است؛ به‌خصوص در مواردی که تب طول بکشد یا تکرار شود، سلامتی‌ کودکان را به خطر می‌اندازد.

ویژگی خاص لباس تب‌نما

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوران هوشمند نساج، افزود: با توجه به این‌که بچه‌ها قادر نیستند وضعیت جسمی خود را به خوبی توصیف کنند، شاید تشخیص تب داشتن یا نداشتن کودک برای پدر و مادر کار دشواری باشد. والدین می‌توانند به وسیله لباس کودک تب‌نما تب فرزند خود را بلافاصله تشخیص داده و برای درمان اقدام کنند.

به گفته این کارشناس فناور، رنگ لباس‌های تب‌نمای بیرانو هنگامی که دمای بدن کودک از ۳۷ درجه سانتیگراد بالاتر می‌رود، به آرامی تغییر می‌کند و با افزایش دما به بالاتر از ۳۸ درجه سانتیگراد، کاملا سفید می‌شود. پس از معالجه کودک و رفع خطر، تغییر رنگ لباس به حالت اولیه حاکی از آن است که شرایط کودک به حالت طبیعی برگشته است.

جنس لباس تب‌نما

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوران هوشمند نساج با بیان اینکه پروژه لباس کودک تب‌نما از بطن یک ضرورت اجتماعی برآمده است، اظهار داشت: این لباس بافته شده از مرغوب‌ترین نوع نخ است. منسوج استفاده شده در این لباس ۱۰۰ درصد نخ پنبه بوده و کاملا از بدن و پوست حساس کودکان محافظت می کند

بهروزی به ویژگی دیگر لباس تب‌نما اشاره کرد و افزود: این لباس مانع بروز حساسیت در بدن کودک می‌شود. تکنولوژی ترموکرومیکی به کار رفته در این لباس از بهترین مواد اولیه و توسط گروه تحقیق و توسعه مجموعه تهیه شده است. این تکنولوژی بر روی منسوج تثبیت شده و با هیچ نوع شست‌وشویی از بین نمی‌رود.

به گفته وی، بعد هوشمند لباس تب‌نمای بیرانو، شرایط محیط را حس کرده، خود را با آن سازگار می‌کند و قادر به انجام وظایف بر اساس یک طرح از پیش تعیین شده است.

مجری طرح به این نکته اشاره کرد که لباس تب‌نما برای کودکانی که در دمای اتاق (۲۵ درجه سانتی‌گراد) هستند، طراحی شده و در صورتی که کودک کنار سیستم‌های حرارتی باشد، ممکن است پاسخ ندهد.

منبع
کارافرین نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری