کد خبر:37141
پ
لاوروف:

کمپین رسانه ای علیه روسیه در بوچا، مشابه کمپین‌های کلاه سفیدها در سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کمپین آغاز شده علیه کشورش جهت خدشه دار کردن وجهه روسیه در بوچا مشابه کمپین‌های “کلاه سفیدها” در سوریه است.

لاوروف: کمپین مخدوش کردن وجهه روسیه در بوچا، مشابه کمپین‌های کلاه سفیدها در سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کمپین آغاز شده علیه کشورش جهت خدشه دار کردن وجهه روسیه در بوچا مشابه کمپین‌های “کلاه سفیدها” در سوریه است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، به نقل از آرتی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست با هیات وزرای عربی گفت: ما در مورد وضعیت فعلی و تحولات سال‌های اخیر برای تبدیل اوکراین به یک رژیم ضد روسیه بحث کردیم.

وی افزود: در این گفتگوها به “وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقا نیز پرداخته شد و دیدگاه های ما در مورد پرونده فلسطین کاملاً یکسان بود.”

لاوروف گفت که با اعضای هیات عربی در مورد پرونده های یمن، لیبی و سوریه و همچنین احتمال بازگشت دمشق به اتحادیه عرب به زودی گفتگو کرده است.

وی با اشاره به اظهارات غربی‌ها درباره رخدادهای بوچا، گفت: کمپین آغاز شده علیه روسیه جهت خدشه دار کردن وجهه آن در بوچا مشابه کمپین‌های “کلاه سفیدها” در سوریه است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما می‌دانیم که چه کسی به اوکراین توصیه می‌کند خشونت را در میدان جنگ گسترش و ادامه دهد و امیدواریم که هیئت اوکراینی در مذاکرات به منافع کشور و مردمش پایبند باشد نه منافع سایر کشورها.

مقامات و رسانه‌های اوکراینی پیش از این ویدئویی را منتشر کرده بودند که ظاهراً در شهر بوچا در منطقه کی‌یف فیلمبرداری شده و اجساد کشته شدگانی را نشان می‌دهد که در جاده ها روی زمین افتاده‌اند.

در این راستا برخی کاربران اعتبار این فیلم‌ها را زیر سوال بردند و خاطرنشان کردند که در نزدیکی اجساد روی زمین خونی وجود ندارد و دهان برخی از کشته شدگان با پارچه سفیدی بسته شده بود و ممکن است این افراد توسط نیروهای امنیتی اوکراین یا دفاع ملی کشته شده باشند.

کاربران همچنین می‌گویند که “مرده‌ها” دست‌های خود را حرکت می‌دادند و در یک تصویر در آینه‌ دید عقب خودرو، به نظر می‌رسد که یکی از “مرده‌ها” به محض عبور خودرو، موقعیت خود را تغییر می‌دهد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران و به نقل از ایسنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمامی عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از سوی اوکراین برای اینکه پرسنل نظامی روسیه را به انجام “جنایت” در شهر بوچا متهم کنند، یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر است.

این وزارتخانه تاکید کرد که تمام یگان های روسی در ۳۰ مارس به طور کامل بوچا را ترک کردند و خروجی‌های شهر در جهت شمالی بسته نشد، این در حالی است که نیروهای اوکراینی شبانه روزی مناطق جنوبی از جمله مناطق مسکونی را بمباران کردند.(بیشتر بخوانید)

دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • کرامت سلیمی ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۶:۴۹
    0 0

    نکات زیادی وجود دارد که در جنگ اوکراین توسط رسانه ها مخفی مانده.

    به نظر می رسد که رسانه هر چقدر بزرگتر باشد ، دروغهای بزرگتری می گوید و حقایق بیشتری را مخفی می کند. و تلاش می کند دروغهای بیشتری را در لباس حقیقت به ملتها باور دهد.

    بدون شک حقیقت در ذات دروغهاییست که در رسانه ها منتشر می شود. اما چرا مردم نمی توانند حقیقت را پیدا کنند.

    قدرتمندان جهان برای گمراه نمودن ملتها و انحراف اذهان انها برای نرسیدن به حقایق ملتها را درگیر عشق و نفرت نسبت به موضوعات مختلف می کنند. زیرا عشق و نفرت هردو یک ویژگی مشترک دارند و انهم اینکه باعث می شوند افراد دیدگاه درستی نسبت به موضوعات و مسائل مختلفی که می بینند نداشته باشند و نتوانند حقیقت و واقعیت را از دروغها تشخیص دهند.
    متاسفانه تعداد زیادی از رسانه ها برای انحراف اذهان از رسیدن به حقیقت موضوعات مبتذل و پیش پا افتاده و یا حتی موضوعات ظاهرا” علمی ، اگاهی دهنده ، هنری و… را منتشر می کنند.

    تعداد زیاد سایتها و کانالهای سرگرم کننده اعم از جوک ، فیلم ، سرگرمی و … باعث پنهان شدن حقیقت در لابلای دروغها می شود..
    انسانها با باورها و عادتهایشان و همچنین رؤیاهایشان زندگی می کنند و از حقیقت فرار می کنند و این باعث می شود که صاحبان قدرت و سرمایه ملتها را به هر شکلی که اراده کنند کنترل و مهندسی نمایند. و دروغها را در لباس حقیقت به انها باور دهند.

    فرار از حقیقت انسانها باعث شده تا به جای ریشه یابی واقعی مشکلات و بحرانها ی جهانی مخصوصا” جنگها همواره به دنبال یک ناجی و قهرمان بگردند تا انها را نجات دهد. بیشتر انسانها در شرایط فعلی جهان همچون دختر بچه ای شده اند که در رؤیاهایش انتظار دارد فردی با اسب سفید بیاید، غول ستمگر را بکشد و با اوازدواج نماید و خوشبختش کند.

    صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه در جهان برای حفظ موقعیتشان همواره به دنبال بحران سازی در جهان می باشند. بحرانهایی که کنترل و هدایت این بحرانها در اختیار خودشان است. گاهی جنگ جهانی ، گاهی جنگ منطقه ای و نیابتی ، گاهی رواج قحطی،بیماری, گرسنگی و بیکاری و گاهی رواج تروریسم ان هم تروریسم دولتی که خطرناکترین نوع تروریسم است و …

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری