کد خبر:48042
پ

قیام عشاق در ۱۵ خرداد یادواره شد

حوزه هنری استان تهران به مناسبت قیام ۱۵ خرداد و ارتحال امام (ره) یادواره‌ای را برنامه‌ریزی کرده که در ورامین و حرم مطهر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، یادواره قیام عشاق ویژه برنامه فرهنگی روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه است که در قالب بخش‌های متنوعی ازجمله شعر، سرود، هنرهای تجسمی، شب خاطره، تئاتر خیابانی در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

یادواره قیام عشاق که با هدف معرفی اندیشه های حضرت امام (ره) برنامه‌ریزی شده در سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران از زبان هنر ابعاد مختلف این شخصیت را به مخاطبان و بویژه نسل جدید نشان می‌دهد.

برگزارکنندگان و دبیران بخش‌های مختلف این یادواره که به همت حوزه هنری برگزار می‌شوند درباره بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی هنری می‌گویند: از آنجا که قیام امام خمینی (ره) از شهرستان پیشوا آغاز شده است اجرای تئاتر خیایانی و برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر نیز از ورامین خواهد بود. نمایشگاه عکس و پوستر امام از امروز ۱۳ خردادماه ساعت ۱۷ به مدت ۵ روز در حسینیه بنی‌فاطمه ورامین برپا خواهد شد.

در این مراسم ضمن برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر امام خمینی (ره) خاطراتی بازمانده از ایشان بازگویی خواهد شد. همچنین ۴ نمایش‌ خیابانی روز ۱۴ خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در حرم مطهر مام (ره) و ۱ مجلس تعزیه با عنوان شبیه خوانی قیام ۱۵ خرداد از ساعت ۲۰ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر نمایش می‌شود. البته این مجلس قرار است روز ۱۵ خردادماه هم از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در امامزاده جعفربن موسی الکاظم شهرستان پیشوا ورامین به اجرا در آید.

طبق جدول اجراهای این یادواره نمایش «به رنگ پرچم» به نمایندگی پویا امامی، نمایش «سردار انقلاب» به نمایندگی اکبر قهرمانی، نمایش «آخرین خبر» به نمایندگی مهدی روزبهانی، نمایش «ما چند تن بودیم» به نمایندگی احسان فلاحیان ۱۴ خردادماه اجرا می‌شود. همچنین از دیگر آثار یادواره قیام عشاق اجرای نمایش «ایستاده‌ایم» به نمایندگی امیر بدلی است که ۱۴ خردادماه از ساعت ۲۰ تا ۲۱ در گلزار شهدای گمنام شهرستان پیشوا و ۱۵ خرداد ماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در حرم مطهر امام زاده جعفر شهرستان پیشوا ورامین به اجرا در می‌آید.

بخش سرود این یادواره هنری با همکاری گروه سرود احسان و چندین گروه سرود دیگر خواهد بود که اجرای سرود سلام فرمانده با مبنای شعر «انتظار ظهور از نیمه خرداد کشم»، نیز بخشی از آن به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری