کد خبر:197430
پ

قصد آمریکا در سازمان ملل

یک مقام آمریکایی می‌گوید آمریکا قصد دارد در مراسم یادبود رئیس جمهور شهید ایران در سازمان ملل شرکت نکند و در ادامه آن را تحریم کند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران؛ یک مقام آمریکایی اعلام کرد که آمریکا قصد دارد مراسم یادبود شهید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان را که در سازمان ملل طی امروز پنجشنبه برگزار خواهد شد، تحریم کند.

براساس گزارش القدس العربی، مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از ۱۹۳ عضو، معمولاً مراسم یادبودی را برای هر رهبر کشوری برگزار می‌کند که در زمان ریاست جمهوری فوت کند. این مراسم شامل سخنرانی‌های رئیس جمهور شهید ایران نیز خواهد بود.

با این وجود یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت که نمایندگان آمریکا در این مراسم شرکت نخواهند کرد. با این حال هیچ گزارشی قبلاً نشان نداده است که آمریکا قصد تحریم دارد. از سویی دیگر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک از اظهار نظر خودداری کرد.  

این درحالی است که در آغاز نشست غیرمرتبط در ۲۰ می، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای شهدای سقوط بالگرد یک دقیقه سکوت کرد. رابرت وود، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با اکراه در کنار نمایندگان چهارده کشور دیگر قرار گرفت.

با این حال وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۰ می‌ گفت که آمریکا تسلیت رسمی  خود را در مورد رئیسی ابراز کرد. هر چند آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور پس از آن از شهادت رئیس‌جمهور کشورمان ابراز خشنودی کرد.

این درحالی است که بیش از ۶۰ کشور در مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهانش در سقوط بالگرد در تهران شرکت کرده و ده‌ها کشور پیام تسلیت فرستادند. در همین راستا در کشور‌هایی مانند هند، پاکستان، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان و کوبا برای شهادت آیت الله رئیسی عزای عمومی اعلام شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری