کد خبر:148364
پ

قالیباف : بخش خصوصی و دولتی باید به یک فهم مشترک برسند

سخنرانی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش حمل و نقل و توسعه اقتصادی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها آغاز شد.

قالیباف : بخش خصوصی و دولتی باید به یک فهم مشترک برسند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش حمل و نقل و توسعه اقتصادی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها گفت: موضوعاتی که می‌شنوم همان موضوعاتی است که ۳۲ سال قبل گفته شده بود. نسل‌های بعدی دقیقاً همان صحبت‌ها را گفتند. جالب اینجاست که پیشنهادهایی که از قبل گفته شده بود مجدد تکرار می‌شود. چیزی که قطعی است آن است که مشکل پابرجا است.

وی ادامه داد: چه کسی باید به این سوال پاسخ دهد بخش دولتی یا خصوصی ؟ واقعا باید چاره‌اندیشی کنیم. نخبگان ما با هر سلیقه‌ای پا در میدان بگذارند.  بعضی از موضوعات روشن است و هیچ ربطی هم به بحث‌های سیاسی ندارد موضوعات مدیریتی و ملی است.

قالیباف اظهار داشت: بخش خصوصی و دولتی باید به یک فهم مشترک برسند. در زمانی که در نیروی انتظامی خدمت می‌کردم طرح جامع رفع آلودگی هوا را به دولت وقت ارائه کردم . بررسی‌ها نشان داد که ۸۰ درصد آلودگی از وسایل متحرکی است که در شهر حرکت می‌کند. در دولت‌ آقای روحانی شهردار بودم آن طرح را و با توجه به شرایطی که پیش آمده بود اصلاحاتی را انجام دادیم و به دولت یازدهم انتقال دادیم و گفتیم که این مشکل قابل حل است.

وی گفت: اگر کاری به زمین مانده است  به نظر بنده از دو حال خارج نیست یا اراده آن وجود ندارد و یا فهم آن وجود ندارد که کار به زمین می‌ماند و حل نمی‌شود. همه ما می‌دانیم که استهلاکمان بیشتر از سرمایه‌گذاریمان است مگر نمی‌بینیم که هر سال اقتصاد کشور کوچکتر می‌شود و تحریم هم هستیم.

قالیباف تصریح کرد: رشد ۸ درصدی باید بر اساس سیاست‌ها پیش برویم و تورم را باید تک رقمی کنیم به دوستانمان در دولت و هم به شورای نگهبان در بررسی برنامه هفتم این نکته را اشاره کردم که رشد ۸ درصدی حتماً یک سقف سرمایه‌گذاری دارد که باید سرمایه گذاری کنیم.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری