کد خبر:197751
پ

قالیباف: امام (ره) هرگز اجازه نداد که مساله فلسطین از دستور کار مردم ایران حذف شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از روزی که نهضت اسلامی در ایران شروع شد تا پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) هرگز اجازه نداد که مساله فلسطین از دستور کار مردم ایران حذف شود.

قالیباف: امام (ره) هرگز اجازه نداد که مساله فلسطین از دستور کار مردم ایران حذف شود

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در «اجلاس بین المللی غزه مظلوم مقاوم» در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در خصوص مقاومت مردم فلسطین بیان داشت: مفتخرم مراتب خرسندی خود را از حضور در جمع شما دغدغه مندان برای رهایی مردم مقاوم فلسطین از تجاوز رژیم صهیونیستی ابراز نماییم و به عنوان نماینده مردم ایران و رییس مجلس شورای اسلامی فرصت را غنیمت شمرده و حضور شما را در ایران اسلامی خیر مقدم می گویم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز که وجدان آزادگان جهان از آنچه بر سر فلسطین می رود زخم دیده و تکان خورده است، امروز که موج مردمی حمایت از مردم غزه و رفح مقاوم تا شهرهای اروپایی و امریکایی بلند شده و برخی هم پیمانان گذشته رژیم صهیونیستی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مصمم شدند. امروز که دادگاه بین المللی لاهه دست از لکنت زبان برداشته و به صراحت اسراییل غاصب را محکوم می‌کند. امروز که دانشگاههای اروپا و امریکا علیرغم سرکوب توسط وفاداران موجودیت نامشروعیت اسراییل کلاس های درس رهایی بخش و آزادگی شدند جهان صدای فلسطین را می شنود.

قالیباف افزود: اما این این صدا شصت سال پیش از صدای یک مرد الهی در قم به گوش ما رسید او یکه،تنها و حتی در میانه شگفتی یاران نزدیکش که او را برای مبارزه با نظام ستم شاهی خودکامه ایران همراهی می کردند نشان داد که ریشه فساد و ظلم را نه در ایران بلکه در جهان دنبال می کند.

رییس مجلس اضافه کرد:البته امام(ره) راه حل مشکلات را محو رژیم صهیونیستی می‌دانست . آن هم در حالی که دنیا و حتی جهان اسلام در گیر و دار کنار آمدن با این موجودیت نامشروع و فراموشی فلسطین بودند.

قالیباف تصریح کرد:در نگرش امام خمینی(ره) لازمه حل مساله فلسطین توجه وجدان جهانی و وحدت امت اسلامی بود از روزی که نهضت اسلامی در ایران شروع شد تا پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) هرگز اجازه نداد که مساله فلسطین از دستور کار مردم ایران حذف شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری