کد خبر:22350
پ

قاسم سلیمانی موجودی فرااسطوره‌ای بود/ سرداری برای آیندگان

سردار سلیمانی یک شخصیت نیست بلکه یک مکتب و یک مدرسه همیشگی برای بشر است، طبیعتا آموزه‌های سردار شهید سلیمانی صدها سال توسط ملتها تکرار خواهد شد.

سعدالله زارعی عضو هیات علمی دانشگاه علامه و کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، درباره جایگاه و کارکرد جهادی سردار قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی توانست تاثیر و اهمیت انس، الفت و افتادگی را در تاریخ تحولات منطقه تثبیت کند و تا ابد به عنوان یک سلوک و روش برای بازماندگان باقی گذارد بنابراین هرکس می‌خواهد در زمانه‌ای که ملتها به بیداری رسیده‌اند، در منطقه و در حوزه بین‌الملل کار تاثیرگذاری انجام دهد باید انس و الفت و صمیمت و افتادگی سردار سلیمانی را سرلوحه قرار دهد.

وی اظهار کرد: دو نوع رابطه خارجی از سوی قدرتمندان و صاحبان قدرت وجود دارد یک نگاه سلطه‌گرایانه است که فرد یا کشوریا حزبی به دلیل احساس قدرت وارد سرزمینی می‌شود و آنجا را ملک خود بحساب می‌آورد و با مردم آن کشور آمرانه و استیلاطلبانه برخورد می‌کند اما در نگاه دیگر، فرد یا ملت یا حزب تمام افراد را مخلوق خداوند و امانت الهی می‌داند که مورد توجه خالق هستند بنابراین همچون سردار سلیمانی همه انسانها را تحت حمایت و عنایت پروردگار می‌داند پس در مواجهه با آنها سعی دارد به عنوان عبد و بنده حرمت سایر انسان‌ها را نگه دارد و بر همین اساس وقتی وارد کشورهای دیگر می‌شود خود را خدمتگزار می‌داند و کاری را که از دستش بر می‌آید را به عنوان یک عبد انجام می‌دهد و نه به عنوان یک والی، پادشاه، قدرت.

این کارشناس بین‌الملل تاکید کرد: وقتی نگاه آمرانه و از سر قدرت نباشد، رابطه عاطفی دوطرفه بین کسانی که نگاه رحمانی به مخلوقات خداوند دارند با بومیان یک منطقه برقرار می‌شود که با خلقت الهی هم هماهنگ است. این رابطه معنوی و بسیار تعیین کننده است چراکه وقتی فردی چون سردار شهید قاسم سلیمانی وارد جمع‌های عراقی، سوری، افغانی، آفریقایی، لبنانی و یمنی می‌شد آنها یک برادر و بازوی کمک‌کننده را کنار خود می‌دیدند بنابراین آنها هم در جهت یاری به چنین شخصی از هیچ کمکی مضایقه نمی‌کردند و حتی با نثار کردن جان خود سعی در موفقیت وی داشتند.

وی در اشاره به به دیگر تاثیرات سردار سلیمانی گفت: وی همزمان با چند ملت کار کرد و مشکلات اقوام مختلف از عراقی‌ها و بحرینی‌ها گرفته تا سوری‌ها و فلسطینی‌ها را حل کرد و توانست از تمام ملتها جمعیت بزرگی را وارد میدان دفاع از کشورها، جهاد با جریان تروریستی و اشغالگران انگلیسی و آمریکایی کند، بنابراین معجزه‌‌ای در این تعامل دوسویه رخ داد که حتی در جریان اسطوره‌های قدیمی هم نمی‌توان دید.

زارعی افزود: اسطوره‌ها تک بعدی و موفق در یک موضوع خاص هستند در حالیکه سردار حاج قاسم سلیمانی موجودی فراافسانه‌ای و فرااسطوره‌ای بود که توانست در طول سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ در سرزمین‌های مختلف با امکانات کم ولی آدمهای پراراده وارد میدان شود و شرایط را دگرگون کند.

این کارشناس بین‌الملل تاکید کرد: درس و آموزه کارکرد جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این است که اگر می‌خواهید با ملت‌ها کار کنید باید همچون پیامبران عمل کنید و به قدری رفعت و تلاش برای راحتی آدمها داشته باشید که ارتباط متقابل برای دستیابی به هدفی مشترک بوجود آید.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: طبق بیانات رهبری که فرمودند سردار سلیمانی یک شخصیت نیست بلکه یک مکتب و یک مدرسه همیشگی برای بشر است، طبیعتا آموزه‌های سردار شهید سلیمانی صدها سال توسط ملتها تکرار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری