کد خبر:72980
پ
چرا وزارت ارشاد مجوز نداد؟!

فیلم خانوادگی یا توهین خانوادگی؟!

فیلم برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی فیلمی کاملا بر خلاف ارزش های فرهنگ خانواده ایرانی است.

به گزارش اختصاصی ۳۶۱ درجه ایران، فیلم برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی و با بازی نوید محمد زاده، سعید پور صمیمی، ترانه علیدوستی و… که‌در جشنواره کن ۲۰۲۲ به نمایش آمده بود برنده جایزه فدارسیون بین‌المللی منتقدان فیلم شد.

موضوع اصلی فیلم چهار برادر و یک خواهر هستند که وضع نابسامانی دارند و درگیر مشکلات خانوادگی می‌شوند.

در این فیلم مکالمه ای با الفاظ بسیار زشتی بین خانواده انجام می‌شود که قابل نوشتن نیست و در مجموع ارزش های بنیادین خانواده ایرانی را زیر سوال می‌برد.

زیرا در فیلم به راحتی به شخص پدر خانواده و مادر خانواده توهین می‌شود در صورتی که در فرهنگ ایران، خانواده علی الخصوص پدر و مادر از ارزش بالایی برخورد دار هستند که در این فیلم‌ کاملا زیر سوال میرود و ارزش های اخلاقی رو به طوری عجیب جابه جا کرده است، همچین این فیلم از سکانس های ناراحت کنند بهره می‌برد به طوری که دختر خانواده از مرگ پدر خوشحال میشود.

با توجه به وضعیت فرهنگی کشور عزیزمان ایران، کارگردان ها باید سعی کنند که نماد خانواده ارزش بسیاری داشته باشد و مطمئنا یکی از راهای تبلیغ فرهنگ‌، اخلاق و نحوه زندگی مردم یک کشور از طریق سینما صورت می‌گیرد.

سینما نباید باعث احساس نا امیدی و سرخوردگی شود و باید به فکر این بود که ممکن هست بینندگان این فیلم‌ نوجوانان باشند و با دیدن این فیلم حتما باعث تاثیر های بد در سطح جامعه برای انواع سنین خواهد بود.

از وزارت ارشاد بابت اینکه مجوز اکران این فیلم را نداده است ، به سهم خود متشکریم.

( توصیه می‌شود افراد زیر بیست سال تماشا نکنند)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری