کد خبر:20695
پ

فیلم‌های پرفروش روی پرده سینما کدامند؟

سه فیلم‌ سینمایی در صدر پرفروش‌ترین‌های سینماهای کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، با وجود اینکه بیش از ده فیلم سینمایی روی پرده سینماهای کشور است اما طبق آمار فیلم «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی به تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان در صدر فروش قرار دارد.

این فیلم با بازی چهره‌هایی که سابقه خوبی در حوزه طنز دارند یعنی پژمان جمشیدی، احمد مهران فر، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی و محسن کیایی ساخته شده و به واسطه خط داستانی که دارد توجه سینما دوستان و مخصوصا جوانان را جلب کرده است.

فیلم «دینامیت» روایتگر داستان دو طلبه جوان و هم‌درس به نام‌های هادی و محمد حسین است که در جست‌وجوی خانه‌ای برای سکونت در تهران هستند. آنها پس از مدتی موفق به اجاره آپارتمانی در شمال شهر می‌شوند؛ آپارتمانی که در آن همسایگانی ساکن‌اند که سبک زندگی و عقایدشان به‌کلی با این دو طلبه در تعارض است. همسایه ساکن در یکی از واحدها مرد لاقیدی به نام اکبر است و در واحد دیگر نیز دو خواهر خوشگذران به نام‌های ساناز و زیبا زندگی می‌کنند که هر هفته در واحد خود میهمانی و دورهمی برگزار می‌کنند.

از نگاه بسیاری از مخاطبان این اثر، روایت بدون سانسور و تعارض سبک زندگی و نوع نگاه متفاوت افراد آن هم در یک ساختمان مشترک یکی از جذابیت‌ها و نکات جالب این فیلم است که در کنار زبان طنز توانسته بدون هیچ دخالتی اختلاف در نوع زندگی افراد را نشان دهد و به شکل غیرمستقیم پیام اصلی سازنده را به مخاطب منتقل کند.

به گفته تهیه‌کننده این فیلم، «دینامیت» در سال ۱۴۰۰ تنها در سالن سینما اکران می‌شود و تا نوروز ۱۴۰۱ روی پرده می‌ماند.

بر اساس جدول منتشر شده از آمار فروش سینماهای کشور فیلم سینمایی «دینامیت» تاکنون ۳۰ میلیارد و ۲۱۲ و ۶۱۹ هزار تومان بلیت فروشی داشته است.

«گشت ارشاد ۳» ۲۲ میلیاردی شد

فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی که به واسطه ساخت دو سری گذشته‌اش یعنی فیلم‌های گشت ارشاد (۱۳۹۰) و گشت ارشاد ۲ (۱۳۹۵) و ثبات بازیگران اصلی توانسته در چند سال اخیر، خود را به مخاطب سینما معرفی کند دومین اثر سینمایی پرتماشاگر است.

امیر جعفری، پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی و بهاره افشاری از جمله بازیگرانی هستند که در «گشت ارشاد ۳» به ایفای نقی می‌پردازند. این فیلم که محصول کشور ایران و در ژانر درام ، کمدی است  به رکورد یک میلیون نفر در مدت زمان اکران دست پیدا کرده است.

یکی از ویژگی‌ها و جذابیت‌های این فیلم حضور بهنام بانی است که به فراخور داستان این اثر شکل گرفته است. حسن و عطا بعد از چند سال از آمریکا برمی‌گردند و به دنبال ماشین عباس آقا می‌روند که آن را به شخصی به نام پیکان که بهنام بانی نقش آنرا ایفا می‌کند کرایه دادند و از آن می‌دزدند. بعد از آشنایی با وی او به دنبال خوانندگی می‌رود و عطا و حسن به عنوان آهنگساز و ترانه‌سرای وی به او کمک می‌کنند ….

«گشت ارشاد ۳» ۲۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان فروش داشته است.

«قهرمان» فیلمی با فرهنگ کمک به آزادی زندانیان

سومین فیلم پرفروش سینماهای کشور «قهرمان»اصغر فرهادی است که به عنوان یکی از پنج فیلم نامزد دریافت بهترین فیلم خارجی جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۲۱ هم انتخاب شد.

از آنجا که «قهرمان» قصه یک زندانی است بارها عواید حاصل از فروشش به آزادی زندانیان اختصاص یافته است. مضمون این اثر از این قرار است که رحیم به خاطر بدهی که نمی‌ توانسته بپردازد، در زندان است. در طول دو روز مرخصی، تلاش می‌ کند که طلبکارش را قانع کند تا از شکایتش در ازای پرداخت مبلغ کمتری، صرف نظر کند. اما اوضاع آن طور که او فکر می‌ کند پیش نمی‌ رود چراکه وقتی آزاد می شود، متوجه می شود دوستش یک کیف پر از پول پیدا کرده، اما تصمیم می‌گیرد از این پول برای پرداخت بدهی‌ اش استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام ایثارگرانه او در شهر می پیچد، به چهره‌ای معروف بدل می شود و همشهری‌هایش برای کمک به او دست به کار می شوند…

فیلم سنیمایی «قهرمان» با فروش ۹ میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان سومین اثر پرفروش سینماهاست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری