کد خبر:147827
پ

فن آوری‌های نوین برای یخ زدایی معابر هنگام بارش برف در پایتخت

به گفته مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران، امسال در برخی مناطق تهران از فن آوری‌های نوین برای یخ زدایی معابر هنگام بارش برف استفاده می‌شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، نسرین قاضی زاهدی گزارش می‌دهد:

امسال هم برای یخ زدایی از معابر پایتخت گویا قرار ازشن و نمک استفاده بشه ..

رضا محمدی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت: مخازن شن و نمک در شهر تهران برای یخ زدایی معابر در زمستان شارژ شده و ماشین آلات برف روبی هم آماده خدمت رسانی شدند.

این در حالیه که طبق قانون، استفاده از نمک برای یخ زدایی معابر به خاطرپیشگیری از تبعات زیست محیطی و جلوگیری از آسیب دیدن آسفالت معابر ممنوعه و شهرداری موظفه از فن آوری روز برای این امر استفاده کنه.

موضوعی که با اعتراض اعضای شورا هم مواجه شده و مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت شورا خواستار اجرای مصوبه شورا در این باره شده.

مهدی پیرهادی گفته: طبق قانون و مصوبه شورای شهر تهران شهرداری از استفاده از نمک و شن برای برف روبی منع شده و موظفه از فناوری‌های روز برای یخ زدایی معابر استفاده کنه.

البته محیط زیست شهرداری تهران هم به موضوع یخ زدایی معابر پایتخت با فناوری روز ورود کرده.. حسینی مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران میگه امسال شهرداری موظف شده تا جای ممکن از نمک کمتری برای یخ زدایی معابر هنگام بارش‌ها استفاده کنه و نمک‌ها هم برای پایش به محیط زیست ارسال و بررسی میشه تا فلزات سنگین نداشته باشند. همچنین امسال ازمایشی برخی معابر محلول پاشی می‌شوند.

بگفته کارشناسان استفاده از شن و نمک برای جلوگیری از یخ زدگی معابر هنگام بارش برف، موجب متلاشی شدن آسفالت معابر، خشک شدن گیاهان، از بین رفتن حاصل خیزی خاک و آسیب دیدن حیوانات میشه و استفاده از فناوری‌های روز مثل محلول ضد انجماد یا نمک‌های خاص میتونه مانع از این عوارض بشه.

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری