کد خبر:103539
پ

فعالیت “ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور” در زمینه بازرسی و صدور معاینه فنی ساختمان غیرقانونی است

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: هرگونه فعالیت شرکت “میثاق توسعه صنعت خاورمیانه” موسوم به “ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور” در زمینه بازرسی و صدور معاینه فنی ساختمان غیرقانونی است.

 به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن هشدار به اعضای سازمان‌های نظام مهندسی و کاردانی در خصوص همکاری با اعلام فعالیت غیرمجاز در زمینه معاینه فنی و صدور گواهی ایمنی ساختمان یک شرکتشرکت میثاق توسعه صنعت خاورمیانه به دلیل غیرمجاز بودن آن شرکت، بر پیگرد انتظامی تخلف در همکاری با آن شرکت تاکید کرد.

این معاونت افزوده است: فعالیت شرکت میثاق توسعه صنعت خاورمیانه در زمینه معاینه فنی، مراقبت و نگهداری، ارایه پلاک تاییدیه و گواهی ایمنی ساختمان ممنوع و غیرمجاز است.

معاونت مسکن و ساختمان سال گذشته نیز به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور هشدار داده بود که شرکت «میثاق توسعه صنعت خاورمیانه» از نظر وزارت راه و شهرسازی صلاحیت بازرسی و صدور گواهینامه فنی ساختمان را ندارد و فعالیت‌های این شرکت مستند به ماده ۳۲ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان غیرمجاز و مراتب از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

همچنین تاکید شده بود که اشخاص حقیقی و حقوقی عضو سازمان‌های نظام مهندسی و نظام کاردانی ساختمان استان‌ها مجاز به مشارکت یا همکاری مرتبط با پروانه اشتغال خود با شرکت نامبرده نیستند.

در آن مکاتبه هشدار داده شده است که رعایت نکردن این اخطاریه تخلف حرفه‌ای و انضباطی محسوب و مرتکب به آن بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه اجرایی آن تحت پیگرد انتظامی قرار خواهد گرفت.

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری