کد خبر:30214
پ

فضاسازی‌های اخیر ضد روسی مایه شرم کشورهای غربی است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با رسیدن تاریخی که غرب مدعی بود روسیه در آن، به اکراین حمله می‌کند و رخ ندادن هیچ حمله‌ای، فضاسازی‌های اخیر ضد روسی را مایه شرم کشورهای غربی خواند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ولادیمیر شیزوف، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا با رد تمامی اتهامات غرب در خصوص حمله قریب‌الوقوع روسیه به اکراین گفت: «هیچ‌گونه تنشی در هفته آینده یا هفته پس از آن یا در ماه آینده وجود نخواهد داشت.»

وی در گفت‌وگو با روزنامه «دی ولت» آلمان در واکنش به گزارش اخیر روزنامه نیویورک‌تایمز درباره اقدام نظامی روسیه علیه اکراین گفت: «تا جایی که به روسیه مربوط می‌شود، می‌توانم به شما اطمینان دهم که این چهارشنبه هیچ حمله‌ای صورت نخواهد گرفت. هیچ تنشی این هفته یا هفته بعدی و ماه آینده وجود نخواهد داشت. جنگ‌ها در اروپا به ندرت در روز چهارشنبه آغاز می‌شوند.»

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از منابع اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا گزارش کرده بود که مسکو از این چهارشنبه (۱۶ فوریه ۲۷ بهمن ماه) بعنوان تاریخ اقدام نظامی در اکراین صحبت به میان آورده است.

طبق این گزارش، نماینده مسکو در بروکسل نیز در ماه دسامبر ۲۰۲۱، اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود و از آن زمان به بعد، مقام‌های آمریکایی بدون سند و مدرک بارها مدعی شده‌اند که اطلاعات آنها نشان می‌دهد که روسیه احتمالاً قبل از پایان بازی‌های المپیک زمستانی پکن در ۲۰ فوریه (اول اسفند ماه) به اکراین حمله خواهد کرد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با رسیدن تاریخی که غرب مدعی بود روسیه در آن، به اکراین حمله می‌کند و رخ ندادن هیچ حمله‌ای، فضاسازی‌های اخیر ضد روسی را مایه شرم کشورهای غربی خواند.

وی در این خصوص در توئیتی نوشت: «به جامعه بین‌المللی هشدار داده شد که حدود ساعت ۱ بامداد روز ۱۶ فوریه (امروز) روسیه به همسایه خود حمله خواهد کرد. تهاجم کجاست؟ آیا بابت تشدید تنش‌ها و گمراه کردن افکار عمومی جهان عذرخواهی می‌کنید؟ شرمتان باد فقط شرم!!!»

همزمان با اعلام روسیه مبنی بر بازگشت نظامیان این کشور از مرز با اکراین پس از اتمام تمرین‌های نظامی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم تصریح کرد که پروپاگاندای کشورهای غربی درباره جنگ شکست خورده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت: ۱۵ فوریه ۲۰۲۲ در تاریخ به عنوان روزی ثبت خواهد شد که پروپاگاندای غرب درباره جنگ شکست خورد. او گفت غرب بدون شلیک یک گلوله شرمسار و تخریب شد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از آن بیان شده که وبگاه شبکه خبری بلومبرگ روز شنبه با استناد به مقام‌های بدون نام آمریکایی گزارش داد که حمله روسیه به اکراین ممکن است از همین سه‌شنبه آغاز شود. بلومبرگ مدعی شده بود که حمله احتمالی روسیه ممکن است پس از بروز یک اقدام تحریک‌آمیز در منطقه «دونباس» یا «کی‌یف» آغاز شود.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم چند روز پیش به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که عملیات نظامی ممکن است هر لحظه آغاز شود. او زمان آغاز حمله احتمالی را قبل از پایان بازی‌های المپیک اعلام کرده بود.

مقام‌های کشورهای غربی به ویژه مقام‌های آمریکایی در ماه‌های گذشته با بیان ادعاهای اثبات‌نشده مبنی بر اینکه نظامیان روسیه ممکن است هر لحظه به اکراین حمله کنند مسکو را به تحریم و واکنش تهدید کرده‌اند. با این حال، روایت‌های مقام‌های غربی هم در خصوص این ادعاها منسجم و یکدست نبوده‌ است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری