کد خبر:33247
پ

فرهنگ‌سازی در پرداخت زکات اهمیت زیادی دارد/ شرایط پرداخت زکات خوب نیست

استاندار تهران گفت: شرایط فعلی پرداخت زکات خوب نیست و باید شرایط مطلوب ترسیم شود تا بتوانیم اقدامات مؤثر را پیگیری کنیم.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محسن منصوری استاندار تهران ظهر چهارشنبه در جلسه شورای زکات که با حضور حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام‌جمعه شهر ری و رئیس شورای زکات استان تهران، مدیرکل کمیته امداد استان و سایر مسئولان برگزار شد با اشاره به اهمیت زکات اظهارکرد: حضور نهادهایی مثل حوزه علمیه، ارشاد، امور مساجد، اوقاف و غیره در این جلسه ضروری است بنابراین در درجه اول پیشنهاد بازنگری در ساختار و ترکیب جلسه مطرح می‌شود تا تمام نهادهای ذیربط درگیر موضوع شوند.

وی افزود: تحلیل شرایط مطلوب اهمیت زیادی دارد تا برآورد شود که برای رسیدن به این شرایط چقدر فاصله داریم، چرا که شرایط فعلی پرداخت زکات خوب نیست و باید شرایط مطلوب ترسیم شود تا بتوانیم اقدامات مؤثر را پیگیری کنیم.

استاندار تهران عنوان کرد: به فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان تهران تاکید می‌شود تا در این زمینه فعال عمل کنند و فعالیت شهرداران نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

منصوری سپس گفت: فرهنگ‌سازی و الگوسازی در زمینه پرداخت زکات اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه منابع حاصل از زکات باید در همان محل هزینه شده و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان نیز این موضوع به طور جدی پیگیری می‌شود، انتظار می‌رود مسئولین صدا و سیما نیز در حوزه‌های ملی و استانی برای پیگیری این امر فعال‌تر عمل کنند.

گفتنی است، بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه پرداخت زکات واجب در استان تهران ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، پرداخت زکات فطره نیز با رشد همراه بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری