کد خبر:18640
پ

فرمانده ناجا هم رده فرماندهان ارتش و سپاه شد

فرمانده کل قوا با کلیات طرح فرماندهی‌ کل نیروی انتظامی موافقت کرده‌اند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ساختار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تصویب فرمانده کل قوا،‌ همچون سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی به ساختار فرماندهی کل ارتقا می‌یابد.

برپایه این گزارش، ستاد کل نیروهای مسلح در گردش کاری، طرح فرماندهی کل شدن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را تقدیم فرمانده کل قوا کرده که در هفته‌های گذشته ایشان با کلیات این طرح موافقت فرموده‌اند.

البته برخی از مفاد این طرح ابهاماتی دارد که قرار است به مرور و با بررسی‌های بیشتر مرتفع شود.

برپایه این گزارش به نقل از مهر، با تغییر ساختار ناجا و تبدیل آن به فرماندهی کل، نیروی انتظامی جهوری اسلامی ایران، معاونت اطلاعات ناجا به سازمان ارتقا پیدا خواهد کرد.

تا پیش از این تغییرات به‌دلیل آن که ناجا به‌عنوان یک نیروی انتظام بخش تعریف می‌شد، جایگاه سازمانی پایین‌تری نسبت به ارتش و سپاه داشت و با تبدیل آن به فرماندهی کل، هم رده ارتش و سپاه پاسداران قرار می‌گیرد، یعنی فرمانده نیروی انتظامی هم رده فرماندهان ارتش و سپاه قرار می‌گیرد.

بنابراین فرمانده نیروی انتظامی که در حال حاضر معادل و هم رده وزرای دولت محسوب می‌شده است، اکنون با این تغییر هم رده معاون اول رئیس جمهور محسوب می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که به این ترتیب باید شاهد افزایش درجه نظامی فرمانده نیروی انتظامی و معادل با فرماندهان ارتش و سپاه باشیم که البته این موضوع از نقاط غیرقطعی این طرح بوده و هنوز نهایی نشده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری