کد خبر:203688
پ

فرمانده سپاه: راه عزت مسلمانان از مسیر شهادت و جهاد می گذرد

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تاریخ اسلام نشان داده است راه عزت مسلمانان از مسیر شهادت و جهاد می گذرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تاریخ اسلام نشان داده است راه عزت مسلمانان از مسیر شهادت و جهاد می گذرد.

سردار سرلشکر حسین سلامی صبح شنبه در دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی ۳۵ سال در عرصه پیچیده‌ترین شرایط در قلب میدان‌های پرخطر استقامت الهی را به همه مسلمانان جهان نشان داد و نماد و مظهر ثبات قدم در عرصه فشارهای سخت شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری در قلب میدان ایستاد از عزت و کرامت و عظمت همه مسلمانان دفاع کرد و راه بر دشمنان خداوند مسدود کرد. دستان مسلمانان را بر دفاع هویت و شرافت باز گذاشت.

وی ادامه داد: رهبر معظم آگاهانه و عمیق و با شناختی ژرف از دشمن ایستاد تا راه را برای سیطره کفار و مشرکان و منافقان بر سرنوشت امت اسلامی ببند.

سلامی بیان کرد: ایشان خود را نقطه مرکزی همه بلاها و همه تیرها و فتنه‌ها قرار داد ولی در قلب میدان ایستاد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه تاریخ اسلام نشان داده است راه عزت مسلمانان از مسیر شهادت و جهاد می‌گذرد افزود: آنها امروز در میان ما زنده و هدایتگر راهمان هستند.

وی خطاب به خانواده‌های معظم شهیدان که اسوه‌های صبر و استقامت هستند افزود: شما چشم و چراغ و امت هستید.

اسلامی افزود: وجود شما همانند خورشید به درون قلب‌های ما نور می‌افشاند صبر شما از شهادت عزیزان شما کمتر نیست آنها به آرزوهای خود رسیدند و شما آرزوهای خود را فدا کردید همه فروتنی تواضعی و ادب مان را نثار شما می‌کنیم. شما راهبران ما و هادیان ما از وادی ظلمت به نور هستید و مورد تکریم و احترام همه عالم هستید.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، مظاهر آشکار شجاعت و ایثار، پایه‌های شهادت، نمادهای آزادگی و کرامت و حجت‌های خدا بر ما بودند. سیدالشهدای همه این‌ها نیز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که چهل سال، هرگز لباس رزم و جهاد را از خود دور نکرد، همیشه در تعقیب دشمنان دین خدا بود و کار را به جایی رساند که اشقیای عالم از او عاصی شدند.

وی افزود: ده‌ها هزار شهید بر صفحات مختلف تاریخ، کهکشانی درخشان از ستارگان پرفروغ و بی غروب هستند و مسیر اعزاز و اجلال را به مسلمانان نشان می‌دهند.

سلامی گفت: تاریخ اسلام نشان داده که راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد. چه در طول اولیه خورشید اسلام زمان بعثت پیامبر (س) و چه بعثت مجدد اسلام در افق انقلاب شکوهمند اسلامی، همه آزادگان عالم به وجود شهدای مقاومت در برابر مستکبران افتخار کرده و آن‌ها را الگوی خود قرار داده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: غربی‌ها می‌دانند که بدون جهان اسلام، هیچ قدرتی در جهان به درجه شکوه و عظمت نمی‌رسد. به همین دلیل هم به خصوص از زمان کشف نفت در این منطقه، به گونه‌ای فضاسازی می‌کنند که با سلطه بر جهان اسلام، راه خود برای استیلا بر عالم را هموار کنند. حدود یک قرن است که از قدرت اقتصادی گرفته تا فرهنگ و مسائل اجتماعی مسلمانان تحت تأثیر عداوت قدرت‌های باطل قرار دارد و شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل، نقطه اوج این تسلط شیطانی است.

شهدای جبهه مقاومت، محصول ترویج فرهنگ توکل، مقاومت و ایستادگی هستند

وی گفت: آن‌ها به سادگی دورهم می‌نشینند، قرارداد امضا می‌کنند و کشورهای اسلامی را بین خود تقسیم می‌کنند که فقر، بیچارگی، درماندگی و عقب افتادگی آن روی دست مسلمانان باقی بماند. وجود رژیم صهیونیستی، سرپل سیاسی، جغرافیایی، امنیتی و نظامی بسیار خطرناک به نفع غرب است که منافع آنان را در این منطقه صیانت می‌کند و مثل یک خنجر زهرآلود در پهلوی جهان اسلام، مانع از وحدت و تثبیت قدرت حاکمیت مسلمانان است.

سلامی ادامه داد: شهدای جبهه مقاومت، محصول ترویج فرهنگ توکل، مقاومت و ایستادگی هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در جریان یک معامله الهی، شهدای مقاومت کسانی بودند که توانستند متاع محدود زندگی دنیوی را با سعادت ابدی معاوضه کنند و روحیه‌ای به برادران و خواهران دینی خود تزریق کنند تا حتی به قیمت بذل جان، تن به معادلات مستکبران عالم ندهند.

وی گفت: دیگر مسلمانان نمی‌خواهند سیادت غرب را بپذیرند. برای ما از مرگ بدتر است که تحت سیطره نظام سیاسی طاغوتی غرب باشیم. فلسطین امروز نماد مجسم همان کلام حضرت سیدالشهدا (ع) هستند که فرمود مرگ باعزت از زندگی ذلیلانه برتر است.

سلامی اظهار کرد: سیرت معنوی جبهه مقاومت، شاکله فعلی جهان اسلام را تشکیل می‌دهد و این اندیشه به قدری جاذبه پیدا کرده که حتی دانشجویان اروپا و آمریکا مدهوش ابعاد و جوانب الهی آن هستند. جغرافیای فلسطین را امروز باید در درون قلوب همه آزادگان عالم و حتی در خیابان‌های کشورهای اروپایی یافت.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فلسطین ادامه می‌دهد، لبنان می‌درخشد، یمن ایستاده است، افغانستان دشمنان را مفتضح کرده و سوریه بدخواهان اسلام را فراری داده است.

وی افزود: اینها عبرت‌های بزرگ تاریخ هستند و ثابت می‌کنند که مقاومت جواب می‌دهد، چون وعده خداست.

سلامی ادامه داد: براساس سنت الهی مسلمانان پیروز خواهند شد وعده الهی است تغییر ناپذیر است همه چیز در مسیر آن اتفاق می‌افتد. خداوند اراده کرده دین خود و ناصران خود را نصرت بدهد او بر خود فرض کرده است و ما به این وعده‌ها مومنیم با این ایمان زندگی می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین افزود: به خانواده شهدا تبریک می‌گوئیم در واقع با شهادت عزیزان آنها، خانه‌اشان دروازه جهاد است. وقتی مسلمانان لباس جهاد را از تن در نیاورند خداوند لباس عزت را به تن آنها خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری