کد خبر:152830
پ

فتنه سال ۸۸ ریشه‌ای آمریکایی – صهیونیستی داشت

جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه مخالفت با رأی و نظر مردم، حلقه اتصال فتنه‌گران سال ۱۳۸۸، تروریست‌های صهیونیستی و نظام حاکم بر آمریکاست، تاکید کرد: فتنه ۸۸ ریشه‌ای آمریکایی – صهیونیستی داشت.

فتنه سال ۸۸ ریشه‌ای آمریکایی - صهیونیستی داشت

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت گرامیداشت سالروز نهم دی ماه بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: امروز در حالی چهارده سال از حماسه نهم دی می‌گذرد که گذر ایام نه تنها از اهمیت و تأثیر این روز تاریخی نکاسته، بلکه وقایع سال‌های اخیر در سطح ملی و منطقه‌ای مفهوم و ابعاد تازه‌ای نیز به آن بخشیده است. وضعیتی که امروز منطقه غرب آسیا با آن مواجه است، دریچه‌ای خاص و قابل توجه برای تحلیل حرکت سراسری مردم ایران در یوم‌الله ۹ دی است.

در این بیانیه تاکید شده است: طی چند ماه اخیر ورق حیثیت رسانه ساخته صهیونیست‌های جنایتکار و متحدان این رژیم اشغالگر برگشته و ملت‌های دنیا بر اثر حمایت این دولت‌ها با واقعیت نظام‌های مدعی لیبرال دموکراسی در سطح جهانی آشنا شدند. واقعیتی که نشان می‌دهد که اگر از مباحث فراوان و دامنه‌دار تعریف و ابعاد دموکراسی بگذریم و آن را مسامحتاً و به طور کلی به معنای تصمیم مردم برای تعیین سرنوشت خود بنامیم، در صورتی که این تعریف بر خلاف منافع این رژیم‌های جانی باشد، با تمام امکانات و در وحشیانه‌ترین حالت از تروریسم ازجمله تروریسم دولتی حمایت خواهند کرد تا مانع تصمیم‌گیری مردم فلسطین نسبت به سرنوشت خود شوند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در این بیانیه یادآورشده است: تروریست‌های صهیونیست که دست به هر جنایتی در طول این سال‌ها زده‌اند به همراه حامیان غربی و منطقه‌ای آنها به درستی می‌دانند اگر قرار باشد مردم فلسطین درباره سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند، نه‌تنها هیچ جایی برای آنها متصور نخواهد بود، بلکه به دلیل جنایت‌های بی‌شمار خود باید پاسخگو نیز بوده و در دادگاهی عادلانه محاکمه و مجازات شوند.

در این بیانیه با بیان اینکه جنایات در حقیقت افشا کننده ماهیت اصلی دولت آمریکا بوده که خود را اصلی‌ترین منادی دموکراسی در دنیا می‌نامد، آمده است: ادعایی که یک سده گذشته به خوبی نشان می‌دهد، با وجود همه ادعاهای آمریکایی، دموکراسی و رأی مردم چیزی بیش از یک دست‌آویز و بهانه‌ای برای آنها نیست. اگر جایی بتوان منافع آمریکا را با این بهانه تأمین کرد، مردم‌سالاری و رأی مردم مورد پذیرش و مطلوب است و اگر جای دیگری رأی مردم در تعارض با منافع آمریکا بود، دموکراسی خطرناک و مضر است و حفظ منافع آمریکا بر دموکراسی مقدم است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه بیانیه آورده است: آنچه در سال ۱۳۸۸ در ایران و پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم روی داد نیز خارج از این دایره نیست. عده‌ای معدود که سرشاخه‌های آن عمدتاً صاحبان ثروت و نفوذ بودند و عبارت «اشرافیت» بهترین توضیح دهنده مختصات آنها بوده است، علیه رأی جمهوریت شوریدند و فتنه آفریدند.

بیانیه خاطرنشان کرده است: نکته قابل تأمل و رسواکننده آن بود که کسانی در تنور این فتنه دمیده و شورش ۸ ماهه در سال ۱۳۸۸ را مورد حمایت قرار دادند که عمری در مدح و ثنای رأی و خواست مردم حنجره پاره کرده و قلم‌فرسایی می‌کردند و مدعیانی که سال‌ها جریان انقلابی را مورد هجمه و اتهامات واهی قرار می‌دادند، در میدان عمل زیر میز زده و همه شعارهای پیشین خود را فراموش کردند و نقاب از چهره‌ها کنار زدند و بصورت علنی شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است را سردادند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: طنز تلخ ماجرا آنجایی است که همان حلقه و حامیان آنها با خیال اینکه ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی، اقدامات فتنه‌گران و ساکتان فتنه سال ۸۸ را فراموش کرده‌اند، در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مجدداً خود را حامی مردم و مشارکت سیاسی معرفی می‌کنند و تلاش دارند تا نیروهای انقلاب را مقابل مردم جا بزنند. در حالیکه امروز بر همگان روشن شده است که مخالفت با رأی و نظر مردم، حلقه اتصال فتنه‌گران سال ۱۳۸۸، تروریست‌های صهیونیستی و نظام حاکم بر آمریکاست و فتنه ۸۸ نیز ریشه‌ای آمریکایی – صهیونیستی داشت.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت فقیه که درس‌ها و عبرت‌های آن باید همواره گوشزد و به نسل‌های بعدی منتقل شود، خاطرنشان کرده است: این جبهه معتقد است حماسه تاریخی و ماندگار نهم دی ۱۳۸۸ یکی از قله‌های فراموش نشدنی و حرکتی متکی بر حضور ایمانی مردم در صحنه و اراده الهی مبنی بر یاری قطعی مؤمنان در تاریخ انقلاب اسلامی است و این دو عنصر در ملت مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت نیز به زودی زود منجر به فتح قدس خواهد شد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری