کد خبر:32867
پ

عیدی رهبری به ملت| سخنان رهبر معظم انقلاب در عید مبعث

حضرت ایت الله خامنه ای در عید مبعث راس ساعت ۱۰/۳۰ (ساعت موعود) سخنرانی خود را با ملت شریف ایران آغاز کردند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حضرت ایت الله خامنه ای در عید مبعث راس ساعت ۱۰/۳۰ (ساعت موعود) سخنرانی خود را با ملت شریف ایران آغاز کردند.

ایشان با تبریک عید سعید مبعث، این عید را هدیه به تمام بشریت دانستند. دو ارزش گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق را در نظر بگیریم و تاکید انسان را برایندو تصریح کنیم، تایید خواهیم کرد که اسلام چه هدایای ارزشمندی به جهانیان عرضه کرده است.

ایشان فرمودند: درباره عقلانیت در دین اسلام،بارها و بارها در قرآن به عقلانیت و تفکر دعوت کرده است و درمورد گسترش و پرورش مفاهیم اخلاقی همین بس که اسلام در صدر بعثت، بر اخلاق تاکید کرده است

اگر در خط بعثت حرکت کنیم، اهداف ناممکن، ممکن می شود

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: بعثت پیامبر اسلام، چیزی را تحقق بخشید که به نظر ناممکن می آمد و آن این بود که از مردم جزیره العرب در دوره جاهلیت( مردم گمرا، سرگردان، بی هدف، به شدت نادان و در عین حال به شدت متکبر و خشن و حق ناپذیر و لجوج) ملتی متحد، بافضیلت، باگذشت، فداکار و دارای عالی ترین خلقیات ساخت که به نظر در این مدت کوتاه، نشدنی می آمد. که در کمتر از بیست سال آوازه جهانی در شرق و غرب پیدا کردند و توانستند فکر و اندیشه خود را به جهان از نظر سخت افزاری و نرم افزاری منتقل کنند.

ایشان افزودند: امروز می توانیم از این بشارت بعثت، بهره ببریم، که: هرگاه اراده مردم در طول اراده الهی قرار گیرد، انسانها به اهدافی والا که به نظر ناممکن می آید، دست پیدا کنند. و این تجربه -البته با تفاوتهایی- برای ملت ایران اتفاق افتاد. و آن عبارت بود از ریشه کنی سلطنت و طاغوت. در حالیکه پشتیبان این حکومت در ایران: آمریکا و دولت های غربی و هم شوروی سابق بود که به واسطه رهبری مخلصانه امام خمینی و همت والای مردم به تحقق پیوست. انقلاب ملت را از خمودگی خارج کرد و ایران اسلامی را عظمت کرد.

ایشان افزوند: نکته دیگر انکه کسانی که زمزمه علیه پیامبر کردند، برخلاف نظر آنها، نکته اوج اهداف پیامبر، حکومت نبوت اتفاق افتاد. پیامبر هجرت عجیب خود را شروع کردند و به سبک پیامبر، مسلمانان هم به یثرب هجرت کردند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند و پس از آن به مقابله همه جانبه با دشمنان پرداختند.

ایشان تاکید کردند: جنگهای پیامبر صرفا دفاعی نبود، گاهی هم هجومی بود. و بالاخره پایگاه شرک(مکه) را فتح کردند.

جاهلیت مدرن در غرب، همان جاهلیت قبل از اسلام است که مدرن شده است

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در قرآن بارها، جاهلیت تقبیح شده است. مراد ازین جاهلیت، صرفا بیسوادی و نادانی نیست، بلکه خلقیات پست و رفتارهای ددمنشانه مردم، هرزگی و هرج و مرج جنسی، برچیده شدن حیا از بین مردم هم جزء جاهلیت بود که پیغمبر اکرم(ص) به مقابله و مبارزه با همه اینها پرداخت.

ایشان فرمودند: بسیاری از رذایل اخلاقی جتهلیت، امروز در دنیای به اصطلاح متمدن غربی، به شکل سازمان یافته و با شدت هرچه بیشتر، جریان دارد. اساس زندگی در تمدن غربی ، حرص و طمع است. معیارها، پول است. سیاستها و حکمرانی ها، در خدمت تبعیض است. علم و فناوری در خدمت کشتار مردم است. و با سلاحها کشتار جمعی، هزاران تن از مردم جهان، نابود می شوند. هرج و مرج عجیب جنسی( از جمله همجنس گرایی که نامش هم شرم آور است) در غرب رواج بسیار دارد و برای آن مبنای ساختگی درست کرده اند.

ایشان افزودند: تقویت ایمان دینی و توسعه انسانهای مومن و مقاوم، قوت و استحکام نظام اسلامی و محکم کردن پایه های ان، برنامه خردمندانه و حکمت آمیز برای مقابله و مبارزه که متکی بر شناخت وسیع مختصات جاهلیت باشد تا بتوان به خوبی با آن مقابله کرد. در همه اینها ما در نیمه راهیم و هنوز خیلی فاصله داریم تا به هدف برسیم، ولی باز هم الگوی انقلاب اسلامی برای همه ی مردان مقاوم، یک الگوی جذاب است.

ایشان با اشاره به اهانت به عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در هزاران کیلومتر آنطرفتر از مرزهای ایران، به واکنش شدید مردم و عذر خواهی پلیس مهاجم توجه دادند.

مظهر جاهلیت مدرن در دنیا و بحران سازی و بحران زیستی، آمریکا است

ایشان تاکید کردند: آمریکا کشوری است که در آن ثروت ملی به سمت ثروتمندان روانه می شود. از بحران سازی ارتزاق می کنند. آمریکا یک رژیم مافیایی است. مافیای سیاسی و اقتصادی و اسلحه سازی و…. که سیاستهای کشور را کنترل می کنند و روسای جمهور را سر کار می اورند. نیاز دارند که در جهان دائم بحران باشد و بحران سازی می کنن. داعش که سگ دست آموز آنها بود را به وجود آوردند.( به اعتراف خودشان). آمریکا ناچار است که بحران سازی کند تا ارتزاق کنند.

بحران اوکراین

ایشان با اشاره به بحران اوکراین، اوکراین را قربانی دخالتهای آمریکا در اوکراین دانستند. اگرچه بمب را روی سر کارون عروسی در افغانستان بریزند و عروسی را به عزا تبدیل کنند، این را مبارزه با تروریست می دانند. چرا نفت سوریه و پول افغانستان را به اسم حقوق بشر می دزدند؟ ۸ سال است که مردم یمن زیر بمباران هستند، آمریکا و غرب از این کشتار حمایت می کنند

ما طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم

ایشان تاکید کردند، ریشه بحران در اوکراین سیاستهای غلط آمریکا دانستند

عبرتها از بحران اوکراین

یک: پشتیبانی دولتهای غربی از کشورها، یک سراب است که رئیس جمهور افغانستان و اوکراین در روزهای اخیر بر آن تاکید کردند. دو: مردم مهمترن پشتیبان دولتها هستند. اگر مردم اوکراین می ایستادند و دفاع می کردند، اوکراین بدین شکل، مورد هجمه واقع نمی شد!

ایستادگی مردم ایران در جنگ عراق، دشمن را ناکام گذاشت

ایشان موکدا افزودند: جمهوری اسلامی علیرغم کمک دولتهای غربی از عراق، توانست دشمن را ناکام بگذارد و در جنگ مهاجم علیه خود ایستادگی کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری