کد خبر:100103
پ

عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای کوهستانی سوادکوه با ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت:‌ عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای کوهستانی سوادکوه با ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.

اجرای طرح گازرسانی به روستاهای سوادکوه با ۳۶۰ میلیاردتومان اعتبار

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، قاسم مایلی رستمی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به روستاهای مناطق کوهستانی ۲ دهستان ولوپی و راستوپی شهرستان است، افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به ارتفاعات شهرستان سوادکوه در چند محور و در قالب چند پیمان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح گازرسانی به نقاط کوهستانی این شهرستان در قالب سه فاز در حال انجام است، ‌ادامه داد :‌ فاز اول محور طالع رودبار ورسک سوادکوه با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد است که خط تغذیه و شبکه توزیع گاز روستاهای آلبن، اسدآباد، شیخ دهک، دهخدا، سیمت، دوآب در این محور قرار دارد و ساخت، نصب و راه‌اندازی یک ایستگاه به ظرفیت TBS۱۰۰۰۰ متر مکعب در روستای دوآب نیز در طرح وجود دارد.

به گفته مدیر عامل شرکت گاز مازندران، فاز دوم و سوم گازرسانی در محور اصلی طالع رودبار سوادکوه شامل خط تغذیه شبکه توزیع گاز روستاهای سفید ال گله، زال دره، ارفعده، پل پا، سرخ آباد و مجموعه روستاهای گرزین‌خیل و اوریم رودبار، اوریم، شورکچال، سله بن و ورسک است که این فاز نیز ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در خصوص گازرسانی محور منطقه ولوپی نیز گفت: باقیمانده خط تغذیه شبکه توزیع، ساخت و نصب سه مورد ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب به ۱۷ روستا شامل روستاهای گل نهره، دراسله، واله، میانرود، چناربن و کمندک و … منطقه ولوپی است که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دار

مایلی رستمی با اشاره به اینکه مجموع مسیر گازرسانی به مناطق کوهستانی سوادکوه شامل حدود ۴۰ روست اعلام کرد و گفت :‌ برای خرید زمین و فراهم کردن دیگر زیرساخت های لازم و نیز خرید علمک اجرای کامل گارزسانی به این تعداد روستا به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت:‌ گازرسانی به منطقه کوهستانی رامسر، ‌ مرزن‌آباد به بلده بطول ۴۰۰ کیلومتر با ۱۴ پیمانکار در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت :‌ همچنین گازرسانی به شیخ موسی بابل، ‌ سه روستای بهشهر، ‌ برخی روستاهای نور از جمله اجرای طرح ها در مناطق کوهستانی است.

شمار مشترکان گاز استان مازندران یکهزارو ۵۰۰ مشترک است که از این تعداد ۱۵۰ هزا مشترک غیر خانگی که یکهزارو ۵۰۰ مشترک آن مشترکان صنعتی پرمصرف و عمده محسوب می شوند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری