کد خبر:203457
پ

علی باقری: مسیر مذاکرات برای رفع تحریم ها درست و هموار است

سرپرست وزارت‌ امور خارجه گفت: مسیر مذاکرات به طور جدی در دولت شهید رئیسی دنبال شد وامروزه همه شاهد هستند ایران یک مسیر درست و منطقی را در عرصه مذاکرات دنبال کرده است.

باقری: مسیر مذاکرات برای رفع تحریم‌ها درست و هموار است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علی باقری کنی امروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: روز دوشنبه گذشته نشست مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا در تهران برگزار شد.

وی افزود: در اجلاس تهران ۴۵ هیات، ۹ دبیرکل منطقه و بین المللی، ۱۸ وزیر خارجه و نیز قائم مقام‌ها و معاون وزیر خارجه حضور داشتند.

وی افزود: این نشست نشان دهنده اقتدار و استحکام نظام و ثبات سیاسی در کشور است که در چنین شرایطی تهران میزبان این چنین نشست بین المللی است.

وی تصریح کرد: نشست‌های درون آسیایی اهمیت دارد چون این سیاست مورد تاکید شهید رئیسی بود و یکی از محورهای شهید امیرعبداللهیان، محوریت یافتن کشورهای آسیا بود. از این جهت این نشست اهمیت زیادی داشت بیانیه نهایی این نشست بر موضوعات سیاسی و بین المللی مهم از جمله غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین و لزوم کمک رسانی به این مردم تاکید داشت. ملاقات‌هایی با وزرای خارجه یا نمایندگان دیگر کشورها انجام و مسائل دوجانبه دنبال شد.

باقری خاطرنشان کرد: نقطه شروع سیاست همسایگی آقای رئیسی، اعتماد متقابل بود و چهره جدیدی از ایران در کشورهای همسایه و منطقه ایجاد کرد. از زمان تحلیف شهید رئیسی و ملاقات با این شهید، مشخص بود که رویکرد دولت سیزدهم برای آنها به درستی به تصویر کشیده شده است. این اعتماد باید با شیوه‌های اقتصادی دنبال شود تا منطقه رو به ثبات داشته باشیم. در بیانیه تهران، مسائل اقتصادی میان کشورهای آسیایی نیز مورد توجه قرار گرفت. در ملاقات دوجانبه، مسائل اقتصادی دنبال شد و نتایج خوبی داشت.

سرپرست وزارت امور خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم در دولت سیزدهم، گفت: سیاست همسایگی دولت سیزدهم هیچ معارضی در داخل و خارج کشور ندارد مگر اینکه دشمنان مخالف باشند. در مورد مذاکرات هسته‌ای، شهید رئیسی از همان ابتدا تاکید کردند هم مسیر خنثی سازی تحریم ها را دنبال می کنند و هم مسیر مذاکرات را.

باقری ادامه داد: مسیر مذاکرات جدی دنبال شد هر چند آمریکا در داخل کشور خود مشکل داشتند بخاطر انتخابات یا اروپایی‌ها سوء برداشت هایی از اغتشاشات ۱۴۰۱ داشتند ولی امروز همه شاهد هستند ایران مسیر درستی در مذاکرات دنبال کرده و در شرایط ممتاز در مذاکرات قرار داریم و دولت جدید با نیروی جدید می تواند در این بستر و مسیر هموار حرکت کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری