کد خبر:197769
پ

علی باقری: احتمالا این هفته سفری را به کشورهای منطقه خواهم داشت

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان این‌که احتمالا این هفته سفری را به کشورهای منطقه خواهم داشت، گفت: امیدوارم بتوانیم با بحث‌هایی که با مقامات این کشورها خواهیم داشت و همچنین جریان مقاومت بتوانیم یک هم افزایی جدی برای مواجهه با صهیونیست‌ها را دنبال کنیم.

asdasd

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علی باقری در جمع خبرنگاران درباره اقدامات ایران برای کمک و حمایت از غزه و آتش‌بس در این منطقه گفت: ما در طول ۸  ماه گذشته تلاش متمرکز سیاسی ‌مان این بود که به جنایت صهیونیست‌ها  و نسل کشی آن‌ها در غزه پایان دهیم. تلاش‌هایی که در این چارچوب چه رئیس‌جمهور شهید و چه وزیر امور خارجه شهیدمان انجام دادند، مبتنی بر این بود که به مردم غزه کمک ببخشیم و توقف فوری و بدون قید و شرط این جنابت‌ها را داشته‌ باشیم.

سرپرست وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: چه سفرهایی که آقای امیرعبداللهیان به کشورهای منطقه و خارج از منطقه داشتند، چه نشست‌های مجمع عمومی و شورای امنیت؛ همگی در این چارچوب بود.

وی با بیان این‌که احتمالا این هفته سفری را به کشورهای منطقه خواهم داشت، گفت: برای اینکه علاوه بر تلاش‌های کشورهای منطقه و دیگر بازیگران ما هم نقش اصلی خودمان را بیش از گذشته ایفا  کنیم. جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقاومت مردم فلسطین در مقابل تجاوزگری صهیونیست‌ها نقش جدی داشته و دارد، تلاش جدی‌مان همان‌طور که گفتم مانند جریان مقاومت این است که ثبات و آرامش به منطقه بازگردد و ثبات و آرامش با نفی اشغال‌گری و جنایت پیشگی صهیونیست‌ها است.

باقری در پاسخ به این‌که آیا ایران پیام غیرمستقیمی برای کمک به حل مسائل منطقه دریافت کرده است، گفت: من احتمالا این هفته به لبنان و سوریه در گام اول سفر خواهم کرد و امیدوارم که بتوانیم با بحث‌هایی که با مقامات این کشورها خواهیم داشت و همچنین جریان مقاومت بتوانیم یک هم افزایی جدی برای مواجهه با صهیونیست‌ها را دنبال کنیم.

وی درباره نشست اضطراری  شورای وزیران خارجه کشورهای اسلامی گفت: از دیروز تماس‌های برخی از وزرای خارجی کشورهای اسلامی را شروع کردیم با این هدف که صهیونیست‌ها بدون هیچ هزینه‌ای به جنایت‌شان ادامه ندهند، یکی از پیشنهادهای ما این بود که نشست اضطراری وزاری خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شود در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم در یک زمان نزدیک در یکی از پایتخت‌ها مانند جده که مرکز این سازمان همکاری است، این نشست را برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری