کد خبر:144951
پ

عطوان: فرش قرمز پهن کردن برای «هرتزوگ» اهانت به خون کودکان غزه است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به همسویی برخی کشورهای عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره سرانجام آن به شدت هشدار داد و تاکید کرد که فرش قرمز پهن کردن برای «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم، اهانت به خون کودکان غزه است.

عطوان: فرش قرمز پهن کردن برای «هرتزوگ» اهانت به خون کودکان غزه است

به گزارش روز شنبه ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، عطوان با اشاره به برگزاری کنفرانس آب و هوایی در امارات و مشارکت هرتزوگ در آن، به ویژه در شرایطی که ارتش رژیم صهیونیستی دست به کشتار و پاکسازی نژادی در غزه زده و شماری زیادی از ساکنان آن را به شهادت رسانده و برخی دیگر را زخمی کرده، به شدت از این همنشینی سران عربی با رئیس این رژیم انتقاد کرد.

وی نوشت: فرش قرمز پهن کردن برای رئیس رژیم صهیونیستی و دیدار برخی از سران عرب از جمله شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و شیخ محمد بن زاید رئیس امارات در این شرایط، به مثابه اهانت به خون شهدا و کودکان غزه است.

عطوان ضمن تمجید از اقدام هیئت ایران در این کنفرانس و ترک آن به علت حضور رئیس رژیم صهیونیستی، ادامه داد: شرکت کنندگان عرب هم بهتر بود که اقدامی مشابه و حتی فراتر از آن یعنی قطع روابط با رژیم اشغالگر و بستن سفارتخانه های خود در کشورشان انجام می‌دادند.

وی با اشاره به حمایت قوی تسلیحاتی و نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، ادامه داد: آمریکا در حال جنگ سخت علیه جنبش های مقاومت به ویژه حماس و بستن پایتخت های عربی به ویژه دوحه به روی آن است.

این تحلیلگر اضافه کرد: این جنگ آمریکا علیه گروه‌های مقاومت که با تحریک رژیم اشغالگر انجام می شود، نتایج معکوس برای منطقه و آمریکا و منافع آن به همراه خواهد داشت، به نفع محور روسی-چینی است و قطر اگر به دیکته های آمریکا تن دهد، از بازندگان بزرگ خواهد بود.

عطوان نوشت: جنگ غزه هر نتیجه ای که به همراه داشته باشد، سرآغاز فروپاشی رژیم های همسو با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری