کد خبر:116860
پ

عشایر عرب بخش هایی از مناطق شرق سوریه را به تصرف خود درآوردند

منابع محلی دیرالزور اعلام کردند که عشایر عرب بخش هایی از مناطق شرق سوریه را به تصرف خود درآوردند.

عشایر عرب بخش هایی از مناطق شرق سوریه را تصرف کردند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، منابع محلی در حومه دیرالزور که درگیری میان عشایر عرب و نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) جریان دارد، به شبکه المیادین گفته‌اند که دهستان‌های “الباغوز”، “البصیر” و “الشحیل” به تصرف عشایر عرب درآمده است.
به گفته این منابع سورری که المیادین به نامشان اشاره نکرده، عشایر عرب همچنین جاده‌ منتهی به میدان نفتی العمر را که بزرگ‌ترین پایگاه نظامیان آمریکایی در آن قرار دارد، به تصرف خود درآوردند

همچنین گزارش می‌رسد که عشایر عرب خط رودخانه روبه روی ارتش سوریه را در حومه شرقی دیرالزور نیز به کنترل خود درآوردند.

براساس این گزارش، مساحتی که عشایر عرب بر آن مسلط شده‌اند از شمال دیرالزور تا مرز عراق و مقابل منطقه البوکمال در شرق کشیده شده است.

پس از کنترل این مناطق توسط عشایر عرب، المیادین گزارش داد که قسد با توپخانه و موشک‌های گراد دهستان “البصیره” در حومه شرقی دیرالزور را هدف قرار دادند که دقایقی پیش به کنترل نیروهای مسلح عشایر درآمده بود.
در تازه‌ترین تحولات شرق سوریه، نیروهای قسد در دیرالزور به مدت ۴۸ ساعت قانون منع رفت و آمد اعلام کردند.

این قانون به دنبال آن رخ داد که درگیری‌های شدید میان شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) برای ششمین روز متوالی ادامه دارد.

در درگیری‌های امروز (جمعه) بین شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) که در مناطق «ذیبان»، «العزبه»، «البصیره»، «الطیانه» و «جدید بکاره» روی داده است، چند نفر از طرفای درگیر کشته یا زخمی شدند.

بر اساس آنچه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ده‌ها خودروی زرهی ساخت آمریکا در جریان درگیری بین شبه‌نظامیان گروه مسلح «نیروهای دموکراتیک سوریه » (قسد SDF) و عناصر مسلح وفادار به قبایل عرب در حومه دیرالزور سوختند.

پس از دستگیری روز یکشنبه احمد الخبیل معروف به «ابو خوله» فرمانده گروه مسلح «شورای نظامی دیرالزور»، درگیری‌ها میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» و افراد مسلح وفادار به طوایف عرب در حومه دیرالزور شدت گرفت.

ابو خوله ریاست «شورای نظامی دیرالزور» را بر عهده داشت و همچنین یکی از فرمانده برجسته عرب در «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بود.

در پی درگیری‌های چند روزه بین «قسد» و «شورای نظامی دیرالزور» به عنوان دو گروه شبه نظامی رقیب تحت حمایت واشنگتن در شرق سوریه، ارتش ایالات متحده آمریکا خواستار توقف این درگیری ها شد و هشدار داد که این درگیریها می تواند به احیای مجدد گروه تروریستی داعش کمک کند

منبع
ایرنا
کلیدواژه : سوریهعشایر عرب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری