کد خبر:49820
پ

عرضه ارز بیشتر از تقاضا شد/ قیمت غیررسمی دلار کاهش یافت

صرافی ها با اجازه بانک مرکزی از دیروز می توانند ارز صادرکنندگان را با نرخ توافقی و به صورت اسکناس خریداری کنند.

رئیس سابق کانون صرافان گفت: خوشبختانه عرضه ارز حاصل از صادرات بر تقاضای آن پیشی گرفت و روند کاهش ارز در بازار غیررسمی آغاز شد.

عرضه بر تقاضای ارز پیشی گرفت/ کاهش قیمت غیررسمی دلار

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، احمد لواسانی، در مورد وضعیت بازار ارز به ویژه نرخ ارز در بازار غیرمتشکل گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و مدیریت بانک مرکزی و بخشنامه‌ای که از دیروز صادر شده، در حال حاضر شرکت‌های صرافی با توجه به توانمندی خود در مورد تهیه و خرید ارز به صورت اسکناس از صادرکننده اقدام می‌کنند.

وی گفت: بانک مرکزی از روز گذشته به صرافی‌ها اجازه داده است که بر اساس توانمندی خود بتوانند ارز صادرکنندگان را به صورت اسکناس و با نرخ توافقی خریداری کنند و همان ارز را در باجه فروش خود به متقاضیان و بر اساس سرفصل سایر به صورت عمومی به ازای هر نفر حداکثر ۲ هزار دلار یا ۲ هزار یورو عرضه کنند.

لواسانی در مورد قیمت دلار گفت‌: در حال حاضر قیمت دلار در بازار آزاد ۳۲۴۰۰ تا ۳۲۴۵۰ تومان است البته برخی از صرافی‌ها به صورت خودجوش به ۳۲۳۰۰ تومان هم می‌فروشند.

رئیس سابق کانون صرافان گفت: بررسی روند نشان می‌دهد عرضه ارز بر تقاضای آن پیشی گرفته و در ساعت‌های آینده نتایج بهتری در این زمینه خواهیم داشت.

کلیدواژه : ارزعرضه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری