کد خبر:105311
پ

عربستان و ترکیه برای بازگرداندن کودکان اوکراینی از روسیه میانجیگری کردند

دقایقی قبل یک رسانه انگلیسی از تلاش عربستان سعودی و ترکیه برای میانجیگری با هدف بازگرداندن کودکان بی‌سرپرست اوکراینی از روسیه به کشورشان خبر داده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، روزنامه فایننشال تایمز در این رابطه گزارش داد که عربستان و ترکیه در تلاش برای میانجیگری با هدف دستیابی به توافقی برای بازگرداندن کودکان اوکراینی به اوکراین هستند. این روزنامه به نقل از چهار منبع آگاه از گفت‌وگوها تایید کرد که مذاکرات از چند ماه پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

طبق این گزارش، مقامات کی‌یف و مسکو، به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، در حال کار برای تهیه لیستی از اسامی کودکانی هستند که به روسیه منتقل شده‌اند.

منابع فایننشال تایمز همچنین اعلام کردند که رومن آبراموویچ، مالک سابق باشگاه فوتبال چلسی انگلیس در این تلاش‌های میانجیگری نقش دارد.

پیشتر گریگوری کاراسین، رئیس کمیته بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه، مجلس علیای پارلمان این کشور با انتشار پستی در کانالش در پیام‌رسان تلگرام اعلام کرده بود، مسکو ۷۰۰ هزار کودک را از مناطق جنگی اوکراین خارج و به خاک روسیه منتقل کرده است.

کاراسین در این پست خود نوشت: در سال‌های اخیر ۷۰۰ هزار کودکی که از بمباران و گلوله‌باران مناطق جنگ‌زده اوکراین فرار کردند، نزد کشور ما پناه داده شدند.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش کرد، مسکو تصریح داشته برنامه منتقل کردن کودکان از اوکراین به خاک روسیه را با هدف محافظت از یتیم‌ها و کودکان رها شده در مناطق جنگی به اجرا درآورده است.

اوکراین ادعا کرده، انتقال بسیاری از این کودکان غیرقانونی بوده در حالی که آمریکا نیز مدعی شده که بسیاری از این کودکان به زور از خانه‌هایشان جدا شده‌اند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بخش عمده جابجا کردن مردم و کودکان از اوکراین در چند ماه اول جنگ در این کشور که در فوریه ۲۰۲۲ شروع شد، اتفاق افتاد.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری