کد خبر:143995
پ

ظرفیت مسافری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به ۵۰ میلیون نفر در سال خواهد رسید

سخنگوی دولت گفت: با افتتاح کامل فاز ۲ فرودگاه امام خمینی مجموع ظرفیت جابه‌جایی در آن به ۵۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

ظرفیت مسافری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به ۵۰ میلیون نفر در سال خواهد رسید

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اشاره به بازگشایی ایستگاه مترو پرند گفت: خبر خوش این است که آخر هفته متروی پرند افتتاح خواهد شد. حدود ۱۸ سال از آغاز احداث این ایستگاه می‌گذرد که تمامی مراحل خودش را طی کرده و تست گرمش هم انجام شده و آخر این هفته افتتاح خواهد شد و حدود نیم میلیون نفر از این ایستگاه استفاده می‌کنند. این طرح یک قطعه از پازل بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام است که در دستور کار دولت قرار گرفته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: خبر خوش دیگر این است که لایروبی خلیج گرگان آغاز شده و با سفر رئیس‌جمهور این کار صورت خواهد گرفت. لایروبی این خلیج از مطالبات مهم مردم بود که از همان زمان این عملیات آغاز شد و مرحله اول آن به پایان رسید، با آبگیری این خلیج محیط زیست این منطقه به چرخه بر‌می‌گردد، کیفیت آب بهبود پیدا خواهد کرد و از ایجاد گرد و غبار جلوگیری و به حفظ حیات ماهیان و پرنده‌های مهاجر کمک می‌کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: سومین خبر خوش اینکه پیرو سفر رئیس‌جمهور به چین و سفر اخیر معاون اول به کشور چین، عملیات عمرانی فاز ۲ فرودگاه امام که قرارداد آن در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به شانگهای، امضا شده بود با مشارکت طرف چینی و پیمانکار داخلی هفته گذشته آغاز شد.

وی با بیان این‌که کل سرمایه‌گذاری در فاز دوم توسعه فرودگاه امام نیز ۲.۵ میلیارد یورو در پنج سال است، گفت: با افتتاح کامل این فاز ظرفیت مسافری فرودگاه امام ۳۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: هم اکنون شهر فرودگاهی امام خمینی ۲ ترمینال مسافری دارد که ظرفیت یکی ۶ میلیون مسافر در سال است و در دست توسعه و بازسازی است تا ظرفیت جابجایی مسافر آن به ۱۰ میلیون نفر برسد. ترمینال سلام نیز ظرفیت جابجایی ۵ میلیون مسافر در سال را دارد. با احداث ترمینال جدید با ظرفیت پذیرش و جابجایی ۳۵ میلیون مسافر در سال، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) می‌تواند مجموعا ۵۰ میلیون مسافر در سال را جابجا کند. این ترمینال بسیار پیشرفته است و باید مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شود. برای تکمیل کل پروژه، پنج سال را در نظر گرفتیم.

بهادری جهرمی درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: افرایش سن بازنشستگی شامل بازنشستگان نیست، شامل کسانی که در آستانه بازنشستگی هم هستند، نمی‌شود. افزایش سن بازنشستگی را قانون‌گذار تصویب می‌کند، همیشه قانون‌گذار ضوابط قانون‌ را بین کارکنان دولت طوری می‌گذارد که منافع و حقوق شهروندان را تامین کند. در جهان باتوجه به الگوهای جمعیتی، قوانین، جوانی و پیری جمعیت سن بازنشستگی را تعیین می‌کنند این هم برای این است که پرداخت‌ها متضمن شود و منافع شهروندان تامین شود.

منبع
ایلنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری